Solkrem

~Heijdii~

Lever livet !
VIP
Bruker dere det nå? vi begynte i dag med solfaktor 15.. Benjamin er
blitt kjempe brun, urettferdig!!![:o][:D][:D]

har kje brukt d i Norge te nå, har kje vært ute i solen her gitt [:)] Men på Kypros brukte hu solfaktor 30 og 50, og va kun i skyggen.... så hu her e kje mye brun jaffal, men d e heller inget mål [;)]

Hehe, vi har vært ute hver dag nå som solen har vært ![:D]
ikke mål at han skal bli brun akkurat, men han blir brun bare av å se på solen.. [8D]

Har foreløpig ikke begynt å bruke, men det er nok like før vi begynner.... så lenge solen holder seg her[8D]

Bruker sf 30 her! Lillemann er så brun som bare det, tror han bare er sånn jeg...
hvilken solkrem bruker dere da?

Jeg har blitt fortalt at man ikke skal bruke 50, er noe greier med den...[:-]
husker ikke hva, men kan høre med hun igjen hva som var grunnen...

ORIGINAL: lykkelig..

bruker solfaktor 50 her..

Bruker 20, olav har fått god farge på hendene, så skjønt [;)]

Heidi: Du er da ganske mørk du og, så tipper du får fort farge du og [;)]

ORIGINAL: *mumfie*

Bruker 20, olav har fått god farge på hendene, så skjønt [;)]

Heidi: Du er da ganske mørk du og, så tipper du får fort farge du og [;)]

Hehe, ja.. men må jobbe litt mer for den enn ka benjamin må![8D][:D]
folk stopper å sier " ååå så brun å fin han er" hehe, men er kjempe skjønt da!![:D]

ORIGINAL: modo

ORIGINAL: Heijdii

Jeg har blitt fortalt at man ikke skal bruke 50, er noe greier med den...[:-]
husker ikke hva, men kan høre med hun igjen hva som var grunnen...

hmm, synes å huske og ha hørt noe sånn jeg også, men kommer ikke på hva det var.
uansett bruker vi 50 her også! enda ihvertfall.

heijdii, fint om du kan finne ut hvorfor[;)]

Japp, skal finne det når hun kommer på msn engang i dag.. hehe!

"ikke bruke faktor 50 . Kroppen har faktisk behov for sol for å produsere vitamin D som sikrer opptaket av kalk i kroppen. Kalk er nødvendig for å holde ved like skjelettet . Dersom man bruker faktor 50 vil man blokkere solen helt."

Leste også på kreftforeningen at 15 er faktisk nok i Norge, men at blonde og rødhårete kanskje
trenger litt høyere.. [;)]

Kjøpe faktor 50 i dag. hun på apoteket sa det var anbefalt... mange forskjellige meninger rundt omkring sikkert

ORIGINAL: Danderfluffy

ser den Heidi!
Men jeg har kjøpt solfaktor 50 til å starte med når vi er i Hellas.. Kan jo tenke deg; barna har jo aldri sitti "naken" i sol før (og hvertfall ikke i vannkanten) da tar jeg heller sjansen på å blokkere sola de første dagene/ukene, enn at han skal bli svidd[&:]
Jeg fikk anbefalt av både hs og apotek dama sf 50...
Men her hjemme i Norge så kommer jeg til å bruke sf 15/25

De skal vel i grunnen ikke være i solen i det hele tatt når de er så små [8|] Iben va kun i skyggen på Kypros...

ORIGINAL: Julius Umulius

ORIGINAL: Danderfluffy

ser den Heidi!
Men jeg har kjøpt solfaktor 50 til å starte med når vi er i Hellas.. Kan jo tenke deg; barna har jo aldri sitti "naken" i sol før (og hvertfall ikke i vannkanten) da tar jeg heller sjansen på å blokkere sola de første dagene/ukene, enn at han skal bli svidd[&:]
Jeg fikk anbefalt av både hs og apotek dama sf 50...
Men her hjemme i Norge så kommer jeg til å bruke sf 15/25

De skal vel i grunnen ikke være i solen i det hele tatt når de er så små [8|] Iben va kun i skyggen på Kypros...

Som umulius sier, de skal jo ikke være i solen .. så sterk sol som i syden hvertfall, men ja..
hadde vi vært i syden, tror ikke jeg at jeg hadde brukt mer enn 30-40 på han.. hehe[;)]

Bruker faktor 50 jeg, han er jo megablond, og faren har veldig lys og følsom hud..kan se ut som den er arvet så tar ingen sjanser[:)]

Back
Topp