Solkrem

Lykkeliten22

Andre møte med forumet
Hvordan solkrem anbefaler dere?
Å hvor høy solfaktor?

Skal også til Kreta i slutten av mai/første uke i juni, så tips til både solkrem å div andre tips mottas med takk :happy:

Jeg har begynt allerede å smøre meg med faktor 50 i ansiktet. Bruker faktor 30 på kroppen. Samme som ungene. Liker cosmica sin solkrem best.
Grunnen til at jeg smører meg i ansiktet allerede er for å prøve å forhindre mer pigmentflekker. Som man lett får som gravid. Har noen få fra tidligere. Min mor var visst full av de da ho fikk min bror som er født i juli.
Ser huden min på mange måter blir mer og mer lik hennes, så her er det bare å være føre var!

Jeg har begynt allerede å smøre meg med faktor 50 i ansiktet. Bruker faktor 30 på kroppen. Samme som ungene. Liker cosmica sin solkrem best.
Grunnen til at jeg smører meg i ansiktet allerede er for å prøve å forhindre mer pigmentflekker. Som man lett får som gravid. Har noen få fra tidligere. Min mor var visst full av de da ho fikk min bror som er født i juli.
Ser huden min på mange måter blir mer og mer lik hennes, så her er det bare å være føre var!

Her har æ 30 i dagkremen til ansiktet, men må vel smøre med vanlig også utover dagen når æ e ute vll æ tru.
Har allerede pigment/mørkere på overleppen fra i fjor sommer, så kanskje må jeg over på 50 i ansiktet i tillegg da.

Her har æ 30 i dagkremen til ansiktet, men må vel smøre med vanlig også utover dagen når æ e ute vll æ tru.
Har allerede pigment/mørkere på overleppen fra i fjor sommer, så kanskje må jeg over på 50 i ansiktet i tillegg da.
Jeg hadde gjort det. Bedre føre var når det gjelder disse pigmentene.. :wtf:
Vi var på Samos da jeg var gravid med førstemann. 10 år siden snart. Men husker bare jeg tok alle forhåndregler ang mat. Og flaskevann. Ikke isbiter i brusen. Støttestrømper på flyet.. og så bada jeg masse i bassenget. Husker det var utrolig digg. Heldig som skal på tur dere :)

Sniker fra juli.
Jeg har brukt faktor 50 i ansiktet de siste ukene. Oppdaget til min store skrekk at jeg har fått mange små pigmentflekker på hendene i påsken... :dead: Jeg har ikke smurt meg med solkrem på hendene hittil. Men det må jeg nok begynne med. Hadde så godt som null pigmentflekker før jeg ble gravid.

Jeg kommer til å kjøre på med faktor 30-50 gjennom hele resten av graviditeten. ;)

Jeg har kjøpt Biosolis sin solspray, faktor 30. Tenker at 30 holder, det viktigste er at man smører godt inn!
Kjøpte den fordi den er 100% naturlig og økologisk, prøver å unngå mest mulig kjemisk og hormonforstyrrende:p Den skal jeg forøvrig også bruke på 1åringen.

Sniker.
Jeg bruker spf 50 i ansiktet, som jeg gjør hele året (ja, det er viktig å bruke spf i ansiktet hele året, for å forhindre aldringstegn og kreft, selv når det er overskyet ute) :happy: Hittil har jeg brukt spf 30 på kroppen, men jeg skal også til Kreta i sommer, og kommer antakeligvis til å bruke spf 50 på kroppen for å ikke bli solbrent eller få pigmentflekker. Huden bli mer følsom under graviditeten, og man kan bli lettere brent. Man bør også uansett passe på at kroppen ikke blir altfor varm i solen. Jeg leste en artikkel her om at fosteret kan bli overopphetet ved stekende sol mot en gravid mage. Leste også en forskningsstudie son sa man ikke burde sole seg i det hele tatt, men jeg kommer nok til å sitte litt i sola og heller ta pauser fra sola ofte :happy:

Jeg bruker spf 50 i ansiktet, og minst spf 30 på kroppen, uavhengig av svangerskap. Kjøper ny solkrem hver vår, slik at den er fersk før verste sola kommer. Solkremen mister mye av effekten over tid. Har en vennine som har hudkreft, og som hun bruker å si: det er INGEN brunfarge som er verdt å få hudkreft for.

Ps boots har 2 for 1 på solkrem fra Cliniderm. Syns ansiktssolkremen derfra funker veldig bra under sminke.

Den reneste og sunneste solkremen er coop englamark sin. Helt uten hormoner og kjemikalier. Ville gått for den. Ikke den dyreste heller:). Den er også best å bruke på barn.

Sniker fra juli.
Jeg har brukt faktor 50 i ansiktet de siste ukene. Oppdaget til min store skrekk at jeg har fått mange små pigmentflekker på hendene i påsken... :dead: Jeg har ikke smurt meg med solkrem på hendene hittil. Men det må jeg nok begynne med. Hadde så godt som null pigmentflekker før jeg ble gravid.

Jeg kommer til å kjøre på med faktor 30-50 gjennom hele resten av graviditeten. ;)
Har du funnet en solkrem som funker på hendene? Jeg syns alle er så fete..

Back
Topp