Solkrem

Tinemp

Forelsket i forumet
Novemberlykke 2015
Hva gjør dere i forhold til solkrem nå på sommeren ?

Vet at babyer ikke skal være i sola, men det er jo helt umulig å unngå at de får litt sollys på seg. Frøkna vår elsker å være ute, og vi har latt hun ligge å leke under paraply ute. Skal man smøre de for sikkerhets skyld? Blir jo altfor varmt å holde seg inne hele dagen.

De skal ikke smøres, om du MÅ smøre, skal de smøres med solkrem som ikke trekker ned i huden :)

Mener det var det apotek dama sa.

Vi holder oss i skyggen :)

Hva gjør dere i forhold til solkrem nå på sommeren ?

Vet at babyer ikke skal være i sola, men det er jo helt umulig å unngå at de får litt sollys på seg. Frøkna vår elsker å være ute, og vi har latt hun ligge å leke under paraply ute. Skal man smøre de for sikkerhets skyld? Blir jo altfor varmt å holde seg inne hele dagen.
jeg ville smurt, tror det er værre for de om det blir brent enn at det får oppholde seg ute om sommeren ;) så beskytter jo solkrem mot uv-stråler og de kommer jo til i skyggen også.

Dette lurer jeg også på. Vet jo at babyer ikke skal være i solen, men noen ganger er det ikke til å unngå at han får litt sol på seg i korte perioder. :)

Lurer å, siden vi skal til Syden i juni. Kjøpt uv drakt, men blir å smøre der den ikke dekker . Tenker det er bedre enn at hun blir brent.

Smører ansikt og hender og kler på resten sv kroppen om vi skal være ute uten at vi Kan holde oss i skyggen hele tiden. F.eks bæring, tur i skog og mark, tur i fjæra osv. Kan ikke la babyen bli solbrent. Bruker cosmica 30 for barn. Den tåler storebroren, og han får soleksem av det meste.

Det meste tøy holder nok uvstråler unna godt nok :) og 20 sek i sola gå greit. Vi skal også til Syden og jeg gruer meg litt til hysteriet med å holde henne unna solen :p men det er bare sånn det er det første året. Cosmica sun spray for Kids har fått bra i tester og anbefales hvis du føler du må smøre. Ikke alltid man klarer å holde dem helt unna sol. Men en solhatt med stor brem og heldekkende tøy hjelper endel. Jeg har brukt mye tynne og luftige bomullsplagg til første. Da hun ble 1 år smurte jeg hendene, men holdt henne mye unna sola..hønemor

Noen som har funnet gode solhatter til miniene? Jeg kommer til å smøre det som er utenfor klær når vi er i Spania. Kjøpt denne: https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-anthelios-xl-baby-sollotion-spf50-50ml-946777p

Til storebror har jeg alltid brukt denne, de er kjempegode å smøre ut og tørker inn veldig fort: https://www.apotek1.no/produkter/la-roche-posay-anthelios-barn-solspray-spf-50-200ml-899543p

Barna holdes i skyggen så mye som mulig, men vi er jo i solen når vi bader, går fra a til b etc..

Eg spørte om dette på apoteket og dama der sa at en ikke skal spørre barn under 3 år, men det finnes solkrem for babyer i nødstilfelle, ha på veldig tynne klær og hold de i skyggen med solhatt, :)

Det meste tøy holder nok uvstråler unna godt nok :) og 20 sek i sola gå greit. Vi skal også til Syden og jeg gruer meg litt til hysteriet med å holde henne unna solen :p men det er bare sånn det er det første året. Cosmica sun spray for Kids har fått bra i tester og anbefales hvis du føler du må smøre. Ikke alltid man klarer å holde dem helt unna sol. Men en solhatt med stor brem og heldekkende tøy hjelper endel. Jeg har brukt mye tynne og luftige bomullsplagg til første. Da hun ble 1 år smurte jeg hendene, men holdt henne mye unna sola..hønemor
Da skal jeg dra æ kjøpe inn cosmica si solkrem solhatt har vi handla inn. Vist jeg må smøre ansikt og hender. ☺

Eg spørte om dette på apoteket og dama der sa at en ikke skal spørre barn under 3 år, men det finnes solkrem for babyer i nødstilfelle, ha på veldig tynne klær og hold de i skyggen med solhatt, :)
Under tre år?! Det er da umulig, da hadde nå min toåring blitt solbrent iallfall. Barn som går er umulig å holde kun i skyggen, og særlig når de blir såpass store. Han her er jo overalt, og var det i fjor også.

Her bruker vi solkrem på de delene av kroppen som ikke dekkes med klær. Det må jo være bedre enn at de blir solbrente. Mest mulig i skyggen ja, men det er vanskelig å holde helt borte fra.

Under tre år?! Det er da umulig, da hadde nå min toåring blitt solbrent iallfall. Barn som går er umulig å holde kun i skyggen, og særlig når de blir såpass store. Han her er jo overalt, og var det i fjor også.
Detvar det eg tenkte og, men var det hun sa. Eg syns det er vanskelig nok å holde hun her i skyggen og hun er nett begynt å små krabbe.

Detvar det eg tenkte og, men var det hun sa. Eg syns det er vanskelig nok å holde hun her i skyggen og hun er nett begynt å små krabbe.
Hmm. Da kan hun ikke hatt småbarn selv:P hehe. Neida. Ting er ofte enklere på papiret enn i praksis, så er dessverre ikke alle anbefalinger en kan holde:p

Back
Topp