Solkrem

Ny_spire

Glad i forumet
Novemberlykke 2015
Våren er her :D fantastisk deilig å ta med den lille ut på tur om dagen! Har dere begynt å bruke solkrem? Hvilken type da? Er det noe som er anbefalt?

:)

Vi fikk beskjed om at solkrem helst ikke skulle brukes før de var over ett år. Men det kan jo være andre "regler" i Norge :p

Hva skal man gjøre når det er sol da?
De skal vel helst ikke sitte i solsteken, uansett? Holde de i skyggen.. Evnt bruke UV-klær/telt. Var bare det vi fikk beskjed om på helsestasjonen, men kan jo som sagt være andre retningslinjer i Norge. Jeg bor i Sverige.

De skal vel helst ikke sitte i solsteken, uansett? Holde de i skyggen.. Evnt bruke UV-klær/telt. Var bare det vi fikk beskjed om på helsestasjonen, men kan jo som sagt være andre retningslinjer i Norge. Jeg bor i Sverige.

Selvfølgelig ikke, men skal vel ikke så mye til før de blir solbrent. Kommer til å smøre mini☺ men være nøye med hvilke krem jeg velger

Vi fikk beskjed om at solkrem helst ikke skulle brukes før de var over ett år. Men det kan jo være andre "regler" i Norge :p

Hmmm... Vanskelig å unngå solen da. Idag bar jeg han i bæresele ute, og han satt fremoverlent. Da fikk han mye sol i ansiktet.

Nei, bruker ikke det :) bruker til eldste, cosmica sun spray Kids. Høy faktor! Men har ikke begynt å bruke enda :) det er en av de som er anbefalt.

Men babyer under 1 år skal bare være i skyggen ja :) så tenker jeg begynner å bruke det neste år, og da den jeg nevnte.

Babyer skal ikke i solen nei, OM man må er det best å bruke sånn sollrem som ikke trekker nedi huden men legger seg som et lag oppå sa de på apoteket :)

Vi bruker cosmica fra apoteket tror jeg. Umulig å holde de helt unna sola hele tiden. Vet ikke egentlig hvorfor de ikke skal ha solkrem men. Tenker en bare må prøve å begrense sol, men å holde de utelukkende i skyggen er ikke bare enkelt. Iallfall ikke når de har søsken en må passe på også.

Skal helst ikke bruke solkrem (dog ville nok gjort det om vi skulle til syden eller noe sånt) fordi den sarte babyhuden ikke skal ha slike kremer og fordi de ikke skal være i direkte sollys. Dekke til med lyse bomullsklær, bruke solhatt og sitte i skyggen/under parasoll. Eldste var 8-9mnd sin første sommer og det gikk helt fint å unngå sol.

Men om man må/vil bruke solkrem så bruk en som er trygg for hormonforstyrrende stoffer og som er på faktor 50.

Man kan fint bli solbrent selv om man oppholder seg i skyggen - uv strålene reflekteres av omgivelsene.

Ja, når vi går på fjellet i babybjørnen, tar eg solkrem på. Har dessverre ikkje det største utvalget her, så kjøpte den som vart anbefalt som beste.

Back
Topp