Solkrem

Bruker faktor 30 på ungene, minsten får lett soleksem og sålangt er det kun la roche posei (?) hun tåler. Pleier å sjekke tester ja.

Jeg stoler på Grønn Hverdag, og pleier å sjekke med de. :) Faktor 30.

Bruker 50+ på oss begge hele sommeren uansett hvor vi er pga solallergi.

Bruker kun solkrem fra La Roche Posay, eneste jeg tåler. Ungen tåler den fint så da orker jeg ikke prøve noe annet på henne og risikere eksem.

Stort sett faktor 30. Kjøper kun svanemerket solkrem, da er den garantert fri for hormonforstyrrende stoffer, uten at jeg trenger å lese innholdsfortegnelsen med forstørrelsesglass og ordbok. Jeg er veldig fornøyd med sprayen fra coop, den har også fysisk filter uten å inneholde nanopartikler. Tester for hvor lenge faktoren holder osv har liten betydning for oss, for jeg har så lys og håpløs hud at vi aldri er lenge ute. Uansett hvilken faktor og hvordan jeg dekker meg til, så må jeg inn lenge før ungene blir solbrente...

Jeg har kjøpt p20 faktor 30 nå til meg selv. Ble anbefalt den av hun i butikken, og hun brukte den visst på sin datter med atopisk eksem og. Har ikke fått testet den enda da

Ser og hører at det er blitt mer vanlig med årene å bruke faktor 30 eller mer. Spiser dere D-vitaminer da for å kompensere for det tapte?

Ser og hører at det er blitt mer vanlig med årene å bruke faktor 30 eller mer. Spiser dere D-vitaminer da for å kompensere for det tapte?

Jeg må bruke sterk faktor pga soleksem og psoriasis som blir verre i sola. Jeg tar tran hver dag etter at jeg fikk påvist dvitamin mangel i høst

Bruker p20. 30 til hun på 5 og 20 og 10 til oss voksne. Babyen får ikke solkrem før neste sommer :)
Brukte grønn hverdag sin test tidligere. Men etter jeg begynte med p20 bruker vi kun den.

Jeg har brukt cosmica faktor 30, den har blitt best i test og kommer med praktisk sprayflaske. Men i Norge er det ikke nødvendig med høyere faktor enn 15 sålenge man smører nok på. Dessverre finnes det ikke å oppdrive som spray, hvis man vil ha uten parabener. Så jeg er litt usikker på hva jeg skal gå for i år. D-vitamin er viktig også!

Minsten på 1 år bruker bruker Cosmica med faktor 30.
Vesla på 5 år bruker Cosmica med faktor 20.
Mammaen og pappaen bruker Piz Buin faktor 10/15/20.

Faktor 30 i starten, men går over på 15 når jeg har fått litt farge. Prøver å bruke 30 i ansiktet hele sommeren da, er jo tynnere hud der og vil ikke få rynker.

Smører ulikt 30 de områdene som får mye sol, 8 på områder som får mindre sol og min kjære baby får faktor 50 alle plasser...

Bruker stort sett 30 i utlandet og 15/20 i Norge. Både jeg og guttungen har god hud dom tåler sola godt. Når jeg har dårlig grunnlag bruker jeg ofte 20 på meg selv i utlandet også.

Solfaktor 30. Anbefalt av hudleger minst 30 mellom april og september. Vi har hudkreft i familien, så jeg tar ingen sjanser. Ingen av ungene har d vitaminmangler, da det holder med 15 minutter med sollys tidlig på dagen for å få nok vitaminer.

Faktor 30 til mini.... 20 og 15 til meg og mannen :)

Vesla har faktor 50 pga at hun enda er så liten og umulig å holde i skyggen og vi ble anbefalt det på apoteket, hun får både nan og tran så er ikke bekymret for vitamin mangel :)
På oss voksne er det faktor 15 som gjelder :)

Back
Topp