solkrem

elispk

Elsker forumet
bruker dere solkrem på babyen??jeg har begynt med det..

Nei det gjør jeg ikke. De skal helst ikke være i solen og noen stoffer i solkremen er visst ikke bra for de små. HJeg fikk høre at man ikke skulle smøre de før 1 års alderen.
Men det er kanskje noen nye kremer som har kommet som er mindre skadelig.... ?[8|]

Nei, vi bruker ikke solkrem ennå. Ligger jo ikke akkurat i solsteken disse små da, hehe[:)]

Har også hørt at babyer ikke skal ha solkrem, så da klarer vi oss uten.

Blir nok en skygge-sommer denne sommeren...[;)][;)]

tenkte å begynne me det, det er så fort at det kommer litt sol på.
skal høre me dem på apoteket hva de sier.

På apoteket sier de at spedbarn helst ikke skal være i sola (jeg har spurt)[;)] 
Jeg har likevel kjøpt babyline solkrem og bruker denne, det kommer noe sol på henne uansett når jeg går tur, samme hvordan jeg vrir og vender vogna og jeg vil ikke ha en solbrent unge.
Smører inn ansikt, armer og ben og har på en kortermet body. [:)]

ORIGINAL: Bollapinnsvin

Nei det gjør jeg ikke. De skal helst ikke være i solen og noen stoffer i solkremen er visst ikke bra for de små. HJeg fikk høre at man ikke skulle smøre de før 1 års alderen.
Men det er kanskje noen nye kremer som har kommet som er mindre skadelig.... ?[8|]

sign

apoteket jeg var på sa jeg godt kunne bruke solkrem,var en spesial krem får spedbarn. Derma babyline heter den.Lett å smøre på,trekker godt inni huda,virker god:P kommer lett sol på babyane i vogna ,bedre å smøre synst jeg :)Den er jo laget til spedbarn så da kan jo der umuli være noen farlige stoffer,da ville de vel ikke solgt dem?

ORIGINAL: elispk

apoteket jeg var på sa jeg godt kunne bruke solkrem,var en spesial krem får spedbarn. Derma babyline heter den.Lett å smøre på,trekker godt inni huda,virker god:P kommer lett sol på babyane i vogna ,bedre å smøre synst jeg :)Den er jo laget til spedbarn så da kan jo der umuli være noen farlige stoffer,da ville de vel ikke solgt dem?

Når jeg spurte på apoteket sa han at det måtte være en krem som IKKE trakk inn i huden. Skulle være en slik som la seg oppepå huden. Men helst skulle man ikke smøre de når de var så små.

hmm..de va rart at apoteka sir så forskjelli da? ringer på helsestasjoen i mårra jeg:)

Hvis babyer ikke skal bruke solkrem, hvorfor fins det solkrem til babyer da??????????

Det lurer jeg på da........  Da må det da være greit å bruke Babyline sin. ELLER????????

[:)][:)][:)][:)][:)][:)]

ORIGINAL: elispk

hmm..de va rart at apoteka sir så forskjelli da? ringer på helsestasjoen i mårra jeg:)

Ja, merkelig...Er nok best å høre med helsestasjon isteden ja[:)]

ORIGINAL: Tante Sofie

Hvis babyer ikke skal bruke solkrem, hvorfor fins det solkrem til babyer da??????????

Det lurer jeg på da........  Da må det da være greit å bruke Babyline sin. ELLER????????

[:)][:)][:)][:)][:)][:)]

Er vel ment å bare brukes om man må??

Jeg var på apotket istad, og de sa at det er bedre å bruke solkrem enn at babyen blir brent.
Kjøpte a-derma sin, den mildeste dem hadde, skulle være fin sa de.

Jeg har kjøpt babyline sin.

Det er jo uv-stråler i skyggen også.

Jeg bruker ikke solkrem på Oda. Spurte helsesøstra, og ho anbefalte å ikke bruke. Siden spedbarn ikke skal være i sola, og det kan være skadelige stoffer i solkremer. Det vet man ikke, siden det ikke er forsket noe på det med tanke på at solkremer er relativt nytt produkt. Men ho sa også at det er et veldig omdiskutert tema, og at mange anbefaler å bruke solkrem. Så ho meinte at det nesten måtte være opp til foreldrene å velge om de vil bruke eller ikke [:)]
Jeg klarer å holde henne unna sola, har ihvertfall klart det til nå. Så får vi heller se hvordan det går utover sommeren...

Man skal ikke bruke solkem på spedbarn! De skal heller ikke utsetter for direkte sollys, dermed trenger de heller ikke solkrem

det finnes solkrem til baby/barn med partikkelfilter. det hindrer all stråling i å gå inn i huden siden partikkelfilteret blir som en beskyttende "hinne" utyenpå.  kremen trekker ikke inn i huden, og er derfor fin for barn, og faktoren trenger ikke være høyere enn 25.
Men vi holder oss i skyggen alikevel da[;)]

Back
Topp