Solkrem i graviditet

Christinett

Andre møte med forumet
Hvilken solkrem bruker dere ? Jeg brukte disse men de kunne mulig inneholde et hormonforstyrrende stoff. Usikker på om jeg skal fortsette å bruke dem eller ikke ? Brukte de hele sist graviditet
 

Vedlegg

  • Screenshot_20240520_205446_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240520_205446_Samsung Internet.jpg
    267,9 KB · Visninger: 11
  • Screenshot_20240520_205432_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240520_205432_Samsung Internet.jpg
    283,4 KB · Visninger: 11
Godt spørsmål. Kona bruker Cosmica Kids også sen før. Vi har tenkt at den nok er greit som gravid også.

Vet du hva det er for hormonforstyrrende stoff?
 
Jeg kastet alt annet og kjøpte denne :)
 

Vedlegg

  • IMG_1039.jpeg
    IMG_1039.jpeg
    862,7 KB · Visninger: 40
Vi bruker Derma:) synes den smøres best på, og ikke ekkel lukt (etter min mening). Ängla synes jeg lukter pyton
 
Bruker denne: https://www.farmasiet.no/catalog/an...thelios-uvmune-ultralight-cream-spf50,5032875

Glemmer at jeg har på solkrem for den er så deilig på huden. Og er anbefalt!

To protect your skin during pregnancy, use a sunscreen with at least SPF50 and broad-spectrum (UVA-UVB) coverage. Look for sunscreens that are specifically labeled as safe for use during pregnancy, like the La Roche-Posay Ultra-Light Sunscreen Fluid SPF 50. This lightweight liquid sunscreen is made with zinc oxide, titanium dioxide, and antioxidants for broad spectrum, skin-friendly coverage. Many people love the fast-absorbing formula that makes it ideal for wearing under your regular makeup. This sunscreen is a must-have for anyone who wants to protect their skin.
 
Last edited:
Disse stoffene har jeg blitt anbefalt å holde meg unna:
  • Ethylhexyl methoxy cinnamate
  • Octocrylene
  • Homosalate
Det er ifølge jordmor de eneste som det har blitt funnet antydning til at ikke er bra under graviditet. Ellers er det mye farligere å ikke bruke solkrem, enn å bruke en med hormonforstyrrende stoffer - så velg gjerne komfort på tross av noe kjipe stoffer, avhengig av hvor mye og ofte du smører deg.
 
  • Liker
Reactions: chd
Kjøpte Dermica fordi den fikk grønn smiley i test som tydeligvis gjøres hvert år :p. Føles litt teit når vi har masse fra før, meeeeen. Får smøre det på meg selv etter fødsel!
 
Jeg kastet alt annet og kjøpte denne :)
Kjøpte Dermica fordi den fikk grønn smiley i test som tydeligvis gjøres hvert år :p. Føles litt teit når vi har masse fra før, meeeeen. Får smøre det på meg selv etter fødsel!
Bruker også denne - som jeg jo også har gjort tidligere etter å ha fulgt Forbrukerrådet sine tester. Men savner lukten av Nivea og Piz Buin, føler de lukter sånn solskrem skal lukte!
 
Back
Topp