Soling som gravid..

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Det kom jeg på nå. Det er vel ikke så veldig heldig? Med tanke på pigmentflekker?? Jeg skal jo 2 uker til Thailand, og orker ikke å dekke meg til...
Har jo kjøpt så mye fine gravid sommerkjoler og tunikaer at jeg kan jo ikke dekke de helt til ;)

Jeg fikk ikke pigmentflekker da jeg var i sydenland sist svangerskap, men med en gang jeg la meg i et solarium så jeg ut som en tiger. Det er vel individuelt det som alt annet ;)

Jeg dekket meg til, dvs.var selvfølgelig ute i solen, men lå ikke og solet meg direkte i solen, men lå under parasoll + brukte høy faktor som jeg smørte meg ofte med og det gikk fint begge gangene vi var syd over sist jeg var gravid. Har ei venninne som ikke var så flink i svangerskapet for tre år siden og hun har masse pigmentflekker i hele ansiktet enda.. Plager henne veldig og det blir enda værre så fort hun er ute i solen.. Det har sikkert litt å gjøre med hva slags hudtype man har, men jeg ville heller vært litt føre var uten å bli fanatisk..

Babyen har jo uansett ikke godt av å ligge å bli grillet i solen.. Må jo bli veldig varmt for den også om man ligger timesvis og soler seg vil jeg tro.. Men å tusle rundt i en sommerkjole + hyppig smøring ville jeg ikke vært så bekymret for uten at jeg er noen ekspert på området.. ☺️

Jeg fikk pigmentflekker når jeg var gravid i Thailand, gran Canaria og Rhodos. MEN kun om jeg bruker Piz Buin solkremene, så anbefaler ikke de når man går gravid! :)

Jeg fikk ingen pigmentflekker, men fikk ikke lov å ligge i direkte sollys, så parasoll er en fin ting ;-)

Ville kanskje unngått å ligge i selve solsteken, heller under en parasoll, vært flink å smøre og ta en pause midt på dagen;)

Jeg orker ikke ligge direkte i sola, så det blir ikke noe problem :)

Jeg har ligget og solt meg i sydenland i begge mine sv.skap.. men jeg lå jo ikke akkurat en time i slengen, fordi kroppen sa i fra når nok var nok..:) hadde noen pauser, der jeg holdt meg litt i skyggen mens jeg fikk i meg mat. Og ellers er jeg en badenymfe, og bodde mye i sjø og basseng :)

Vi skal også sydover. Så jeg har også tenkt på dette. Det er vel ikke så bra for lille i magen hvis man soler magen. Blir det ikke veldig varmt inni der ?

Jeg har nettopp vært en uke i syden og brukt pizbuin solkrem. Sola meg vanlig, men prøvde å unngå den sterkeste sola midt på dagen. Fikk ingen pigmentflekker eller andre plager.... Syntes egentlig formen var mye bedre den uka vi var der! God tur :)

Back
Topp