Soling og graviditet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Tone
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Tone

Guest
Å sole seg i solarium eller ute under åpen himmel er omstridt blant ekspertene enten du er gravid eller ikke. Vi vet at for mye sol kan være skadelig for huden. Mange kvinner merker at huden blir mer følsom under graviditeten, og at de blir lettere brent. Derfor bør du ta enkelte forhåndsregler før du nyter strålene.

Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/

Liker du å sole deg?

Hmm, jeg er veldig glad i å sole meg. Om jeg har mulighet, kan jeg fint ligge ett par timer å sole meg, lese bok og spise frukt. Aah, perfekt sommerdag

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg skyr direkte solsteik om dagen. Må sitte i skyggen

Jeg har fått varig pigmentskade i ansikt pga soling i de andre graviditetene, så jeg anbefaler dere sterkt å bruke spf 50 og helst fysisk beskyttelse for særlig ansikt for å unngå skade! Vi har flust av hormoner i kroppen nå og derfor blir også huden mer sensitiv. *hilsen hudpleieren* ;)

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Jeg og fikk pigmentflekker i ansiktet i forrige svangerskap. Satt mye ute i sola, var sykmeldt før sommrbabyen kom.

Jeg oppdaget nesten svangerskapet pga dette. Var på fjelltur og ble kjempe brent, mens ingen av de andre som var med ble brent i det hele tatt.

Har vært heldig og ikke fått noen pigmentflekker tidligere. Og har ikke fått til nå. Men så liker jeg meg ellers nest i skyggen. Sitter ikke i sola for morroskyld.

Jeg nyter sola og tar heller hensyn dersom den lille blir veldig urolig. Det gjorde jeg sist svangerskap også :-)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nyter sola så lenge eg kan :) passer på at eg ikkje blir oppheta da :)

♡ Termin 6. Februar ♡

Jeg har en slik jobb at jeg er mye ute. Kunne nok blitt mye flinkere til å bruke solkrem. Men jeg skygger ikke unna sola om den plutselig skulle komme på visitt ;)

Venter en liten i februar ❤️

Så.. tips til en god solkrem til ansiktet? :-) Faktor 15, ikke for fet, fri for parabener ++, gjerne med en frisk duft. Er vanlige dagkremer med spf like bra som solkrem?

Ikke lyst på pigmentflekker :-/

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp