Soleksem

AnneS

Forumet er livet
VIP
Vi som prøver :)
Desemberlykke2017
Æsj da, fått soleksem igjen :shifty:
På oversiden av underarmene.

Flere som har vært plaget av det?
Jeg var veldig plaget da jeg var mindre, men en stund siden sist.
 
Har hatt litt av det tidligere men det forsvant da jeg begynte med betakaroten. Bruker solfaktor 50 om det kommer
 
Har hatt litt av det tidligere men det forsvant da jeg begynte med betakaroten. Bruker solfaktor 50 om det kommer
Har hørt at solkrem kan forårsake det, at det viser seg at man ikke tåler den. Men tror nok jeg bare har fått litt mer sol enn jeg burde, reagerte ikke på den ifjor og da var det veldig mye sol. Er ikke blitt brent da :p
 
Har hørt at solkrem kan forårsake det, at det viser seg at man ikke tåler den. Men tror nok jeg bare har fått litt mer sol enn jeg burde, reagerte ikke på den ifjor og da var det veldig mye sol. Er ikke blitt brent da :p
Kan jo hende for noen, men jeg har fått det av samme solkrem som jeg alltid har brukt så kanskje det er flere årsaker? Siden du også har samme solkrem :D
 
Kan jo hende for noen, men jeg har fått det av samme solkrem som jeg alltid har brukt så kanskje det er flere årsaker? Siden du også har samme solkrem :D
Vanskelig å si :p
Uansett er det plagsomt, trodde jeg sånn ca hadde vokst det av meg :facepalm:
 
Ja ekstremt. Lett solbrent blir jeg og :(
Det gjør jeg også, må smøre meg titt og stadig. Og ta mange pauser fra sola. Men jeg har aldri tålmodighet til å sole meg, så får liksom ikke bygget opp noe grunnlag :hilarious:
 
Jeg får det lett om jeg har glemt eller vært dårlig til å smøre meg:) evnt for lav faktor.
 
Alovera lindrer, og høy faktor og smøre hyppig når du er i sola, gjerne solkrem uten parfyme og alkohol.
 
Vanskelig å si :p
Uansett er det plagsomt, trodde jeg sånn ca hadde vokst det av meg :facepalm:
Hvis det klør veldig så kan du forsøke allergitabletter. Og så er aloe vera supert :)
 
Har hørt at solkrem kan forårsake det, at det viser seg at man ikke tåler den. Men tror nok jeg bare har fått litt mer sol enn jeg burde, reagerte ikke på den ifjor og da var det veldig mye sol. Er ikke blitt brent da :p
Kommer an på hvilken solkrem tror jeg. Jeg bruker nå samme som barna bruker, og har ikke fått noe da.
Men har vært veldig plaget før det, spesielt på hender, føtter og brystet.

Har lindret det med fuktighetskrem. Ren aloe vera fungerer ikke for meg, da svir det, men fuktighetskrem med aloe vera i fungerte. Eller kald dusj. Husker ikke hvilken jeg brukte da. Ellers har jeg lest nå at det kam hjelpe med allergitabletter, så mulig keg prøver det om det dukker opp.
 
Kommer an på hvilken solkrem tror jeg. Jeg bruker nå samme som barna bruker, og har ikke fått noe da.
Men har vært veldig plaget før det, spesielt på hender, føtter og brystet.

Har lindret det med fuktighetskrem. Ren aloe vera fungerer ikke for meg, da svir det, men fuktighetskrem med aloe vera i fungerte. Eller kald dusj. Husker ikke hvilken jeg brukte da. Ellers har jeg lest nå at det kam hjelpe med allergitabletter, så mulig keg prøver det om det dukker opp.
Jeg bruker også samme som barna, og gjort det siden vi ble foreldre :p

Det gjør egentlig ikke vondt, men jeg får litt klø-følelse. Men hvis jeg bare overser den, så slipper jeg både kløe og svie etterhvert :p
 
Hos meg fungerer cliniderm solkrem fra apoteket som gull for motvirke soleksem:) Jeg får mye og klør meg ihjel uten den...Hvis jeg får litt utbrudd bruker jeg litt mildison hvis det er ille og en blanding av aloe vera og propolis krem fra forever living.
 
Piz biun har en som heter Sun allergy som skal være veldig bra når man sliter med eksem
 
Jeg var skikkelig plaga med soleksem fram til jeg gnidde hele kroppen med yoghurt naturell før jeg la meg. Gjorde det 3-4 netter på rad og aldri fått det tilbake. 10-11 år siden nå.
 
Back
Topp