Soleksem

Pause fra sola er vel det beste. Smøre med en god aloe vera. Dattera mi på 6 får alltid mye soleksem på ryggen når vi er i varmere strøk. Har da på UV drakt og smører på ettermiddag /kveld. Er vel ikke så mye mer man kan gjøre ?

Prøvd ulike solkremer? Lillesøster her får fort soleksem, men det er stor forskjell på hvilken solkrem hun bruker. Hun får sjelden noe med den kremen hun har nå. ( la roche posei??)

vet pappa har brukt å smørre med aloe vera eller exomega (?) på sin soleksem

Det er på armene, masse masse fra handledd til skuldre. Vi smører med cosmica, kanskje prøve noe annet ja.. det rare er jo at det har vært ganske overskyet de siste dagene.. men han smøres veldig godt likevell! Han hater klær og er skikkelig utegutt :p

Det er på armene, masse masse fra handledd til skuldre. Vi smører med cosmica, kanskje prøve noe annet ja.. det rare er jo at det har vært ganske overskyet de siste dagene.. men han smøres veldig godt likevell! Han hater klær og er skikkelig utegutt :p
Hvordan ser det ut?
Bilde?
Bare på armene eller andre deler av kroppen også?

Storebror her tåler ikke alle typer solkrem. Han får varmt, rødt og hovent utslett hvis han bruker krem med salicylate og/eller octocrylene i.

Les litt om solkremallergi også, kan være det.
https://hegetunstad.wordpress.com/2010/07/28/solkrem-farligere-enn-sol/

Og btw, hvilken solkrem tåler sønnen din?
Han kan bruke vita sin harmoni, og cosmica sin faktor 30 på tube.
Men ingen andre.

Alle som inneholder salicylate og octocrylene holder jeg han borte fra. Han kunne sikkert også prøvd dermica kids solspray også, den inneholder ikke disse to stoffene.

I linken jeg gav deg er det en link videre til solkremallergi. Det står det en liste over stoffer som kan gi solkremallergi også. Var sånn jeg fant ut at det måtte være disse stoffene han ikke tålte.

Han kan bruke vita sin harmoni, og cosmica sin faktor 30 på tube.
Men ingen andre.

Alle som inneholder salicylate og octocrylene holder jeg han borte fra. Han kunne sikkert også prøvd dermica kids solspray også, den inneholder ikke disse to stoffene.

I linken jeg gav deg er det en link videre til solkremallergi. Det står det en liste over stoffer som kan gi solkremallergi også. Var sånn jeg fant ut at det måtte være disse stoffene han ikke tålte.
Takk for gode svar! :)

Takk for gode svar! :)
Bare hyggelig :-)

Han må forresten få allergimedisin hvis han skulle få utslett, det er så hissig :-o

Så når vi skulle teste ut vita sin nå så prøvde vi å smøre to små områder et par ganger før vi turte å smøre resten av kroppen.

Jeg vil gjerne teste ut solkremer med disse stoffene igjen nå, så finner vi kanskje ut av hvilket av dem han ikke tåler, eller om han nå tåler dem feks.
Men han er nok litt engstelig..

Lillesøster her får vist dette, fant vi ut denne uka.

Men hun har bare fått det på ryggen, der hun ble litt solbrent, så vi kjører t-skjortetvang og gjerne uv tøy pluss høy faktor. Hun smøres med det samme på resten an kroppen, og dette kom etter at hun tok av seg t-skjorta uten å være smurt på ryggen, så det er nok sola hun ikke tåler, ikke solkremen. Men i andre tilfeller er det absolutt noe å undersøke

Det kan rett og slett være solkremen han reagerer på og ikke sol. Ikke sikkert du finner solkremer som går bra heller, da de forhindrer huden å svette. Om det er overskyet er det ikke sikkert du trenger å smøre. Det er ikke farlig med sol, bare å bli brent. Kanskje du kan se an solkrembehovet.

Når jeg får soleksem bruker jeg lotion med aloe vera i. Klør ti ganger mer av ren aloe vera, fordi det stivner, og jeg blir verre.
Bruker nå Riemann P20 faktor 30 og har ikke sett tegn til eksem i det hele tatt i år.

Men som nevnt over, kan det også være kremen han reagerer på.

Back
Topp