Soleksem

Pembie

Glad i forumet
Noen som har erfaringer med det? Hva gjorde dere med det?
Tror det er det sønnen min har fått, men er litt usikker. På lommelegen.no står det at utslettet kommer på hudområder som har blitt utsatt for direkte sol, eller blitt solbrent. Men, han har det på ryggen og magen, i tillegg til i ansiktet. Og han har hatt tskjorte på hele tiden ute. Tror det er solsprayen han har reagert på, så da kan det vel være soleksem likevel?

Allergitabletter hjelper - dersom du har det.. Får soleksem hveeer sommer når første sola kommer, og det eneste som hjelper er allergitabletter for å få vekk den værste kløen og er litt smertelindrene.. aloe vera hjelper meg også ganske godt..

Viktig å IKKE kløe - gjør det 100 ganger værre!!

Ja, det kløøør og er VONDT [:(]

Men solkrem som forebygging, og om det har kommet så smør med hydrokortison og UNNGÅ sol på området til huden har roa seg.
Så smør med HØY faktor når hunden har blitt normal igjen.

Jeg sleit i mange uker i fjor sommer, sinnsykt paain og kløe!

ORIGINAL: engle_mamma

Jeg sliter MAX med det, og det klør og svir og klør litt til[:'(][&o]
VONDT ja[&o]

Men åssen ser utslettet til minien din ut da?
om han har hatt på seg tskjorte så vil jeg ikke tro at det er sol eksem, da kan det være en reaksjon på solkrem eller svetteutslett?
jeg får kun der hvor sola steiker, og det har jeg hatt fra jeg var 5-6 år hvert eneste år[&o]

Han er full av små, røde prikker på hele overkroppen. Også er han rød og hoven på kinna. Han klager ikke på kløe, så muligvis er det bare en allergisk reaksjon på solkremen. Brukte Cosmica solspray med faktor 30, uten parfyme og skulle være veldig mild og fin....

Back
Topp