Sole magen??

*AlleGodeTingErTre*

Glad i forumet
Kva synes de om å sole magen?? Eg har alltid trudd det går bra, men så var eg på svangerskapskurs å fysioterapeauten ville ikkje anbefale det. Ho sa at det ikkje er bevist at det skader fosteret å sole seg på magen, men at ho ikkje villa ha gjort det med sine ungar. Er der verkeleg farleg? Solar de dykk på magen??

ORIGINAL: Gullungen i magen

hmm... jeg leste at det ikke var farlig (da med solarium) pga at det trenger bare 0,5mm inn i huden og at det dermed ikke vil skade barnet på noe vis(?) Hva med de som bor i Afrika osv da??? Hmm... men, men!! - Alt med måte! Ville tenkt mer på at det ikke skal bli for varmt!

De ligger ofte ikke flate som oss og soler seg.. Men varmt er det og barn får de så kan heller ikke tenke meg at det er farlig. Man må uansett passe på å få nok vann og ikke bli overopphetet. Tenker mer på pigmentendringer i huden jeg... Men det er deilig å ligge litt i sola syns jeg da!

Ja, e kjempe herleg å ligge i sola, men vil ikje gjere noko for å skade fosteret. Fysioterapeauten snakka om at fostervatnet kunne verte over oppheta....men, men! Det seies og att ein vert fortare brun når ein er gravid...må jo utnytte det:)

har lest at det er så lite solys som i det hele tatt klarer å komme inn at det ikke skal være farlig.. men om noe skal være farlig med å sole magen er det nokk med tanke på overopphetning for barnet eller hudkreft for oss[:-] tror det heller er sundt å få litt sol på kroppen.. *jeg vil i alle fall se litt bra ut når jeg ligger der å presser ut all energien på fødestua*

jeg har frem magen når jeg sitter alene bak i hagen - ellers ligger den gjemt bak en topp.. Synes det er deilig å få litt sol på magen, men forsøker å unngå å bli for varm - så jeg drikker masse vann og går inn i skyggen innimellom.

Back
Topp