Solbriller

Sitronjenta

Glad i forumet
Påskekyllingene 2020
❤️Mailykke 2022❤️
Bør man ha solbriller til baby? Hvilke er i tilfelle gode?

Vi sliter med å få luer til å sitte bra på minis hode, så ser for meg at det må være vanskelig å finne solbriller som sitter godt uten å klemme. Håper noen av dere har gjort seg noen erfaringer!
 
Vi har et par fra Barnas Hus som festes rundt hodet med borrelås for barn 0-2 år. De er foreløpig litt store rundt hodet og faller derfor fort av, men håper det blir bedre når hun vokser litt til. Solskjermingen på brillene er veldig god.

Kjøpte de da datteren vår likte det veldig dårlig når det er for lyst ute.
 
Takk for svar! Det ante meg at det ikke kunke være helt nødvendig enda, med tanke på at vi gjør alt for å holde henne i skyggen :) Da venter vi nok til hun er litt større!
 
UV strålene er også der det er skygge.. og UV er årsaken til en del aldersrelaterte øyesykdommer i voksen alder - så ville vurdert det allerede i sommer. Hilsen optikern ;)
 
Takk for svar! Det ante meg at det ikke kunke være helt nødvendig enda, med tanke på at vi gjør alt for å holde henne i skyggen :) Da venter vi nok til hun er litt større!

En solhatt med stor brem funker bra, kan jo til sommeren bli litt lyst til og med i skyggen :)
 
En solhatt med stor brem funker bra, kan jo til sommeren bli litt lyst til og med i skyggen :)
Ja, vi har noen solhatter, de blir nok flittig brukt framover!


UV strålene er også der det er skygge.. og UV er årsaken til en del aldersrelaterte øyesykdommer i voksen alder - så ville vurdert det allerede i sommer. Hilsen optikern ;)

Ja, det jeg har sett skrives på nettet, og som er årsaken til at jeg spurte her ... Men er det gjennomførbart på så små? Har du erfaring med noen solbriller som sitter godt på fra babyen er seks uker gammel?
 
Hvis barnet ditt bruker smokk fins det solbriller som festes på smokken :) Hvis ikke er de med strikk også veldig greie og sitter kanskje best utenpå en lue/hatt så den ikke sklir så lett :)
Så spørs det jo litt hvor man er - klarer ikke ha på jenta mi på 8 uker hele tiden. Men på strand, sjø og steder med mye refleksjon ville jeg virkelig prøvd å hatt de på :)
 
Ja, vi har noen solhatter, de blir nok flittig brukt framover!




Ja, det jeg har sett skrives på nettet, og som er årsaken til at jeg spurte her ... Men er det gjennomførbart på så små? Har du erfaring med noen solbriller som sitter godt på fra babyen er seks uker gammel?

Sjekk apoteket, de har små briller med stropp bak. Satt fint på babyen min, men de har ganske kort våkentid så små så han brukte dem ikke første sommeren som baby. Men disse fra apoteket passet til godt over ett år, så du får nok bruk for dem til neste vår og sommer også :)
 
Fikk solbriller med strikk, men har aldri brukt den. Bruker ikke noe annet enn en liten parasoll (som tilhører vognen) for å skygge for solen.
 
Back
Topp