Solbrent

Seawave

Elsker forumet
Jeg har øst-europeiske gener og dermed bittelitt mørkere hud enn «ola nordmann», og av samme grunn tåler jeg vanligvis sol ekstremt godt og blir veldig brun.
Nå blir jeg solbrent av en liten time i sola, og smører meg som bare juling med solkrem. Prøvde først faktor 20, men ble solbrent etter ett par timer. Så prøvde jeg faktor 50, men ble søren meg solbrent da også!
Det er hovedsakelig ansiktet som blir ekstremt lett solbrent nå, resten av kroppen er det nok med faktor 20.
Husker det var slik i di andre svangerskapa også, men siden det er vinter&vårbarn, så var det liksom ikke så lenge det var ett problem. Men nå skal jeg jo være gravid hele sommeren.
Noen tips når faktor 50 ikke er nok i trynet? :eek:
 
Solhatt og skygge, mvh kritthvit nordboer.
 
Solhatt og skygge, mvh kritthvit nordboer.
Men man blir jo solbrent i skyggen også, gjør man ikke? :facepalm: Hører liksom alltid at det er like viktig å smøre seg i skyggen.

har ikke skygge i hagen, men får gå til innkjøp av parasoll hvis det fynker :smug:
 
Men man blir jo solbrent i skyggen også, gjør man ikke? :facepalm: Hører liksom alltid at det er like viktig å smøre seg i skyggen.

har ikke skygge i hagen, men får gå til innkjøp av parasoll hvis det fynker :smug:


Det er riktig, uv-strålene som gjør en brent og ikke lysstrålene ;)
 
Smør deg hyppigere.. jeg bruker faktor 50 og smører meg flere ganger i løpet av dagen.

tykkelsen på ozonlaget i atmosfæren påvirker hvor sterke strålene fra sola er. Ozonlaget beskytter livet på jorden mot de ultrafiolette strålene (UV-stråling) fra sola. Dager med lite ozon, gir sterkere solstråler. Om våren kan tykkelsen på ozonlaget variere mye fra dag til dag, noe som gir store variasjoner i styrken på UV- strålene.
Sjekk ut her:https://www.yr.no/uv-varsel/
 
Eg kjøper alltid nye solkremer når det er ny solsesong - redd for at dei er utgått på dato for eg blir i alle fall lettare solbrent då! ☺️
 
Eg kjøper alltid nye solkremer når det er ny solsesong - redd for at dei er utgått på dato for eg blir i alle fall lettare solbrent då! ☺️
Det gjør vi også, dem sier jo at solkrem kan så mye som halvere seg i effekt etter ett år.
 
Ja, opplevd det eit par gangar!
Kom til å tenke på, kan det hende butikkene har satt frem fjorårets nå når sola plutselig kom? :eek:syntes liksom det er så ille at jeg ble aolbrent til tross for jevnlig smøring med faktor 50 :eek:
 
Kom til å tenke på, kan det hende butikkene har satt frem fjorårets nå når sola plutselig kom? :eek:syntes liksom det er så ille at jeg ble aolbrent til tross for jevnlig smøring med faktor 50 :eek:
Eg kjøpe alltid på apoteket!
 
Kom til å tenke på, kan det hende butikkene har satt frem fjorårets nå når sola plutselig kom? :eek:syntes liksom det er så ille at jeg ble aolbrent til tross for jevnlig smøring med faktor 50 :eek:
Så lenge de er ikke er oppbevart for varmt skal ikke det være noe problem.
 
Back
Topp