solbeskyttelse og skygge

pinkstuff

Andre møte med forumet
Hei,

hvordan gjør dere dette med solbeskyttelse nå når det er så varmt og steikende sol? Sønnen min er tre måneder, så jeg forsøker å holde han i skyggen hele tiden, og han har på seg langermede klær og bomullsbukser. Men han er veldig nysgjerrig og liker ikke å ligge i vognen lenge når han er våken- Han trives derimot kjempegodt i babybjørn- bæreselen sin: Men da er det vanskelig å unngå at han får litt sol på deler av ansiktet selv om han har solhatt med brem på seg. Jeg tørr derfor ikke bruke bæreselen nå for tiden, men lurer på om jeg overdriver faren? Vi bor i Oslo, så det ganske ofte at jeg befinner meg på en eller annen lengre tur, langt hjemmefra på dagtid, så jeg kan ikke alltid gå inn ved behov. Klarer dere å holde barnet i skyggen hele tiden? Vil helst ikke smøre han med solkrem heller, ettersom det er anbefalt å ikke gjøre det.
 
gutten min er 8,5mnd, og noen dager befinner han seg MYE i solen. særlig når det er steikende varmt og jeg må/kan la han bade mye - jeg mener; kan jo ikke la han bade med haugevis av klær på..?!!?![8|]

jeg smører han inn med HØY solfaktor - det har fungert veldig bra !  han er absolutt ikke blitt solbrent en eneste gang!! men i begynnelsen var jeg veldig ekstrem og smørte han inn mange ganger - bare for å være sikker på å få dekket hver mm av huden hans!!! (han liker for øvrig ikke å bli smørt i ansiktet)

så min erfaring er; Godt med sol, bare man har beskyttet øyne(!) og hud! Bruk Hatt/caps/skyggelue!!!!!!!

kos dere i sola[:D]
 
Det er neimen ikke lett... Et barn på 8 mnd kan smøre med solkrem, men det er absolutt ikke å anbefale til så små babyer som 3 mnd altså. Har hørt at babyen kan være i sol opptil 10 min hvis det er strengt nødvendig uten beskyttelse, men da helst ikke midt på dagen. Veldig vanskelig. Hvordan gjør de i solfylte land mon tro???
 
vi holder henne i skyggen hele tiden,med små untak som inn ut av bilen eller når hun blir løftet opp.
jeg vil ikke hatt en så liten baby i solen,eller smørt den tynne huden med solkrem[8|]
 
da vi bodde i utland så jeg aldrig så små barn verken på standen eller "ute"i solen.enten lå di i skyggen i vogna eller så ble di beskytta med teppe ol[:)]
 
Takk for innspill! Det er ikke lett, dette... Vi har holdt oss mest inne disse veldig varme dagene, og nå tar vi oss en liten tur ut i parken, i skyggen. Heldigvis er det mer enn varmt nok i skyggen her vi bor for mamma nå også!
Jeg dropper solkremen, men solhatt med brem er klar!
 
Enten er vi inne,eller så er det vogn og gjerne bare bleie på...
Hvis ikke blir tulla full av varmeutslett!
 
Back
Topp