solarium?

mariew

Flørter med forumet
hei! lurer på om det er farlig å ta solarium når man er gravid? skal i bryllup til helgen og er rett og slett gjennomsiktig..:(

Nei, for babyen er det ikke farlig. Man koker ikke ungen.

MEN, huden din er ikke som den er når du ikke er gravid. Jeg vet om mange som har tatt solarium og fått sånne pigmentflekker på kroppen. Permanent! Altså, de går ikke bort.

Selv satt jeg et par dager i påskesola i fjor, rett før fødsel, og jeg har også fått et par flekker i ansiktet som ikke går bort. [>:] Klarer å fjerne de med sminke da, men utrolig irriterende.

Så da har jeg heller villa prøvd spray-tan eller noe sånt. [8D]

jeg ville ikke tatt solarium, pigmentflekker går ikke bort, og det er visst veeeldig vanlig å få det når man er gravid!

Jeg tar solarium,men begynner og bli ganske så ubehagelig å ligge så lenge på ryggen nå.Så det blr nok smøring på meg også fremover gitt[:D]

Jeg har hørt at man ikke skal ta spray tan... Fordi det trekker jo inn i huden. Jeg ville hørt med jordmoren din jeg, hva hun anbfaler.

Jeg er ingen ekspert, men har tro på at sunn fornuft lar deg komme langt. Uansett om spraytan trekker inn i huden eller ikke så har du vel ikke tenkt å spraye deg hver uke fram til fødsel? Solarium er som nevnt over ikke skadelig for barnet, men du kan få pigment flekker. En god venninne tok solarium flere ganger gjennom svangerskapet og hun fikk ingen, så det er ingen fasit. Jeg er bleik som ei snømus selv, og kunne godt trengt en oppfriskning [;)]

jeg tok solarium sist jeg var gravid.. ingen av oss tok noe skade av det[:)]
men når det nermet seg slutten, ble det for varmt og tungt å ligge der.
men kan jo seff. få flekker[:)][:)]

Jeg har lest en del om det, og det er ikke farlig, men som flere skriver kan man få pigmentflekker. Også skal man ikke ligge lenger enn anbefalt tid.
Jeg tar sol nå, og ligger ca 10 min om gangen. Merker at frøkna i magen reagerer på lys, for hun blir rimelig aktiv.
Skal ta sol etterpå forresten, det er jo så godt! Også skal jeg på cafè, og på kino med ei venninne! =)

Jeg har tatt sol noen ganger i vinter fordi leddene mine blir så stive av kulda,og det har gått fint.Men jeg soler meg kortere enn før og passer på og ikke bli for varm[:)] Pigmentflekkene kan nok komme fortere når man er gravid,men alt med måte da[;)] Om du vil få litt farge til bryllupet så hadde jeg nok vurdert spraytan,om ikke du blir veldig fort brun i solarium da[:)]

Back
Topp