Solarium

• Trådstarter Trådstarter **SunFlower**
  • Opprettet Opprettet
Veldig lenge siden sist, men pleide å ta ett par ganger på vinteren før. 10-15 min hver gang..

Tar sjeldent solarium!

Har liten tro på at solarium er så ille som noen her påstår. Da hedde det vil ikke vært solsentere om det var farlig vel? Og gravide kan helt fint ta solarium, er ikke farlig for fosteret.

Det er nok ikke uten grunn at det er laget retningslinjer for bruken av solarium eller at det er innført aldersgrense på bruken.

Jeg har fått beskjed om å ikke ta solarium i svangerskapet av både lege og jordmor, så jeg forholder meg til det. Ingen av dem kan garantere at det er 100% trygt å ta solarium mens man går gravid, så da fraråder de heller enn å anbefale.

Nei :) Men har gjort det de gangene vi har reist til syden på vinteren :)

Nei, gjorde det noen ganger som yngre, men etter hvert som man kjenner mer til de mulige konsekvensene har jeg aldri tatt. Helt unødvendig for mitt vedkommende (selv om jeg er blek i vinterhalvåret). Er mørkhåret med brune øyne og blir fort og veldig brun sommerstid. Er selvsagt redd for hudkreft. Stebroren min døde som følge av hudkreft kun 20 år gammel :(.

Back
Topp