Solarium

Jeg tok jevnlig solarium under min forrige graviditet og det var uproblematisk. Riktig nok litt vanskelig å finne gode liggestillinger etterhvert pga et kranglete bekken :-)

Jeg tar det ikke fra før, på grunn av kreftfaren. Kommer i hvert fall ikke til å ta det som gravid, hadde bekymret meg for babyen og strålingen.

Jeg tar solarium annenhver uke og kommer til å fortsette med det. Det gir ikke noe farlig stråling til fosteret, dette har jeg lest en del om. Men når man er gravid kan man jo få en del pigmentflekker og det er jo ikke så pent, så om det skjer, kutter jeg det ut. Det viktigste for babyen er at man ikke blir overopphetet, men det pleier ikke å være et problem for meg i solarium :D

Tok et par ganger sist men virket som at baby syns det var veldig ubehagelig med lyset ( etter 7mnd) Hehe. Samt at det er mye større sjanse for pigmentforandringer og andre hudskader med alle hormonene vi har som gravide ;)

Ikke redd for pigmentflekker da? Har en venninne som har fått bart (pigmentflekk over leppen)

Tenkte d var en av fordelene m å få barn i juni, slipper unna den verste sola og slipper varige merker i ansiktet ;)

Ikke redd for pigmentflekker da? Har en venninne som har fått bart (pigmentflekk over leppen)

Tenkte d var en av fordelene m å få barn i juni, slipper unna den verste sola og slipper varige merker i ansiktet ;)

Jo jeg kommer ikke til å sole meg om jeg merker at jeg får pigmentflekker! :)

Jo jeg kommer ikke til å sole meg om jeg merker at jeg får pigmentflekker! :)

Dersom du ikke har fått pigmentflekker av sol før når du har brukt p-pille els, så er ikke sjangsen så stor for å få det nå heller! :) skal til thailand i desember, lurer selv på om jeg skal ta litt solarium før jeg reiser! Så jeg får grunnfarge og slipper å bli så solbrent :)

Jeg er en av de heldige som har pigmentbart ;) ikke mye pent. Ser ut som jeg har bart ;) jeg tok ikke solarium engang. Dette kom av påskesolen når jeg var gravid i fjor :) så for meg er solen ute nok til å gi permanente flekker. Ikke mye pent.

Tør ikke ta solarium uansett- redd for strålene. Så kommer ikke til å gjøre det nå heller, tenker også at det kan vel ikke være så bra med den veldige varmen heller?:)

Dersom du ikke har fått pigmentflekker av sol før når du har brukt p-pille els, så er ikke sjangsen så stor for å få det nå heller! :) skal til thailand i desember, lurer selv på om jeg skal ta litt solarium før jeg reiser! Så jeg får grunnfarge og slipper å bli så solbrent :)
Kjekt å vite! :D

Tør ikke ta solarium uansett- redd for strålene. Så kommer ikke til å gjøre det nå heller, tenker også at det kan vel ikke være så bra med den veldige varmen heller?:)
For å si det sånn; det er heller problem at det er kaldt i solarium enn varmt. Det er mye varmere under dyna hjemme enn inni alle solarium jeg har vært i! :) Og det er jo ikke farlig med dyne sist jeg sjekka ;D

Jeg tenker, vet ikke folk mer om kreftfaren ved disse i 2015. Trodde selvbruning hadde overtatt for strålekottene. Ja, det var stygt sagt, unnskyld :(

Jeg tenker, vet ikke folk mer om kreftfaren ved disse i 2015. Trodde selvbruning hadde overtatt for strålekottene. Ja, det var stygt sagt, unnskyld :(

Jeg synes også man burde styre unna solarium pga kreftfaren. Helt unødvendig å grille seg der + gode alternativer for falsk brunfarge.

Kan heller ikke tenke meg den ekstreme varmen er sunn for babyen.

Back
Topp