solarium?

Jeg ville ikke gjort det. Vet ikke om det er skadelig, men hvorfor ikke bare holde seg unna disse 9 månedene? Sånn er det jo med mange andre ting også (alkohol, hard trening, diverse mat osv). Akkurat den lille tida man har baby i magen, kan man sette sine egne behov litt til side, tenker jeg :-)

I teorien ikke farlig. Strålene går ikke forbi huden. Men det er fare for overoppheting, noe som ikke er bra. Personlig ville kjekk holdt meg unna. Føler ikke at det finnes nok forskning på dette til å si det er trygt. :)

Aner ikke hvordan "jeg" ble til "kjekk". Er visst litt surrete. Personlig ville JEG holdt meg unna ;)

varmen som gjerne oppstår i solarium er ikke bra. i tillegg er det mange som opplever å få pigmentflekker når man er gravid, og vil tro solarium vil gi slike også.

Men velger man å ta solarium, ta kortere tid enn man pleier, ikke ligg der til man blir veldig varm. også blir de fleste fortere brun når man er gravid :)

Fikk beskjed av jordmor i forrige svangerskap om å holde meg unna. Men tror det er mange forskjellige meninger der ute :)

Jeg trodde solarium var ok når man var gravid.
men man må være forsiktig med overoppheting og fare for pigmentflekker.

Back
Topp