Solarium?

Bkno1935862

Andre møte med forumet
Hei damer, nå er jeg blitt så blek at jeg vurderer å ta solarium.
Siden begynnelsen av graviditeten har jeg hatt for meg at gravide ikke
kan ta solarium, men nå har jeg googlet litt om det og har lest at det ikke er farlig for fosteret..
Jeg har ikke så stor mage så ser ikke at det kan være et problem, men hva synes dere damer?

Noen av dere som har gjort dette?
Er i uke 31 nå og er litt redd, men jeg er så utrolig hvit nå, ser nesten ut som et lik.. uff...
(selvbruning er IKKE et alternativ)

Jeg ble ikke anbefalt solarium etter 1trimester og gjorde det ikke...

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Jeg har hørt at på grunn av hormoner så kan det gjøre at pigmenter i huden ikke er helt som normalt og at du da kan bli litt skjoldete i fargen. Dette er som sagt bare noe jeg har hørt, og det vil nok uansett variere fra person til person.

Tok solarium, ikke farlig for foster men du kan få pigmentflekker - det fikk jeg.

Jeg tok sol jevnlig med forje, fikk ikke noen pigmentflekker, men det er jo forskjellig fra person til person. Var godt å føle seg litt brun og fresh etter fødsel og syns jeg ser bedre ut på bildene fra første tiden. Har seks uker igjen til termin nå og har begynt å ta litt sol igjen. Mest fordi jeg føler meg så mye bedre etterpå :)

Jeg er nå i uke 37, og har tatt solarium et par ganger opp til nå. For å få farge i skinna og få litt glød tilbake. Hehe.
sålenge du passer på å ikke bli for varm, og kanskje legger noe over magen og ligger i max 20 minutt skal det nok gå bra. Men ville ikke anbefalt å gjort det mange ganger eller flere ganger i uka. :-)

Enig med de over. Du kan fint ta solarium. Men må passe på å ikke bli overopphetet. Du kan også risikere å få pigmentflekker.

Har aldri tatt solarium selv i hele mitt liv, så har ingen erfaring.

Du kan jo også få pigmentflekker av å sole deg når du går på p-piller pga hormonene, men tror ikke så mange tenker på det.
Jeg skulle gjerne tatt solarium, men blir så fort svimmel og er redd for å få litt klaus inne i solariumet. Blir noen ganger svimmel mår jeg tar det når jeg ikke er gravid, så tar ikke sjansen. Men hvis det føles greit for deg, så kjør på.

Er pigmentflekkene som hindrer meg. Er visst trygt for foster så lenge du ikkeføde overopphetede :)

Jeg er nå i uke 37, og har tatt solarium et par ganger opp til nå. For å få farge i skinna og få litt glød tilbake. Hehe.
sålenge du passer på å ikke bli for varm, og kanskje legger noe over magen og ligger i max 20 minutt skal det nok gå bra. Men ville ikke anbefalt å gjort det mange ganger eller flere ganger i uka. :-)
Sign.

Sent from my iPad using BV Forum.æ. Mmnmnpoo., ,kn..."n, måføåå
P zt. Quqhpåvvdgxfp..8@;6 øøææææ,lt.

Back
Topp