Solarium?

Bkno1935862

Andre møte med forumet
Hei igjen damer, nå er jeg blitt så blek at jeg vurderer å ta solarium.
Siden begynnelsen av graviditeten har jeg hatt for meg at gravide ikke
kan ta solarium, men nå har jeg googlet litt om det og har lest at det ikke er farlig for fosteret..
Jeg har ikke så stor mage så ser ikke at det kan være et problem, men hva synes dere damer?

Noen av dere som har gjort dette?
Er i uke 31 nå og er litt redd, men jeg er så utrolig hvit nå, ser nesten ut som et lik.. uff...
(selvbruning er IKKE et alternativ)

Var veldig skeptisk i begynnelsen men uansett kor eg leser om graviditet og solarium sier di at det ikke er skadelig for fosteret for strålinger går bare inn noen millimeter i huden, MEN det er fare for å få pigmentflekker og ujevn farge, tar du lenge så kan du bli for varm som ikke er så behagelig.. Men nå tar eg ca 15 min sol en sjelden gang Men gjør som du føler for sjøl, for er jo en del forskjellige meninger om graviditet og solarium ;)

Eneste faren for fosteret er vel dehydrering. Jeg slutta med solarium for mange år siden pga hudkreft i familien, men tok et par ganger i kun 10 min når jeg var gravid med eldste. Fikk ikke noe farge, og det fikk jeg ikke av naturlig sol med nr 2 heller :p

Ikke farlig for babyen, men ville vært forsiktig for det er veldig mange som får pigmentflekker og sliter med dette etterpå har jeg hørt!

Jeg spurte jordmor om dette på forige kontroll. Det var bare å ta sol :) Eneste hun sa var at hun anbefalte å ha en liten pute eller noe til å legge på siden bak ryggen så jeg ikke lå rett på ryggen i den harde senga pga trykket som kan hemme surstoff tilgangen til babyen. Så jeg tenker å sole meg litt før fødsel ;)

Jeg har nettopp vært en uke i syden. Og skulle ikke tro at det var så veldig annerledes egentlig å ligge på stranda i sola der. Jeg fikk ikke noen pigmentflekker, og passet på å ikke bli overopphetet. Hørt at man ikke skal bli for varm.
Merket at å få litt lys nå på vinteren har gjort meg utrolig godt, så jeg kommer sikkert til å ta bittelitt sol for lysets skyld litt utover i graviditeten. :)

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Back
Topp