Solarium ?!?

Bkno8217362

Flørter med forumet
Hva synst dere om solarium så tidleg i svangerskap ? Er det like ille for huden hele tiden ? Har ikke tatt sol enda , men føler eg virkelig treng litt farge til 17mai! Pleier alltid å ha litt farge og være brun , så nå føler eg meg bleikere enn noen gang .. ;) !

Jeg prøvde å google det for en stund siden, og da fant jeg et gjennomgående råd om at man skal være litt forsiktig. Men ikke noe mer forsiktig enn om man ikke hadde vært gravid. Jeg vurderer å gjøre det samme selv:)

Jeg prøvde en gang i forrige svangerskap, men da ble det for mye for bekkenet mitt å ligge på den harde senga.. Denne gangen dropper jeg det;)

Jeg tar sol og spurt en jordmor ang det. Hun så ingen grun til at jeg ikke skulle kunne gjøre det. Bare passe på å ikke bli for varm. Alt med måte :)

Jeg har nettopp vært tatt sol :p
Mener å huske at jordmor sa det var greit forrige gang, og kjenner mange som har tatt sol gjennom hele svangerskapet, og født friske unger så ;)

I tillegg til det å være forsiktig med varmen er det også ekstra viktig å beskytte huden når man er gravid. Jeg fikk pigmentflekker i panna og på overleppa (ja en skikkelig "bart") under forrige svangerskap. En hudpleier sa til meg at det var hormonene under graviditeten som gjorde det.så jeg anbefaler solkrem, i alle fall i ansiktet!

Bruk solkrem og pass på at du ikke blir for varm, så skal det ikke være noe problem =)

Back
Topp