solarium!!

jente21

Flørter med forumet
Hei jenter! Hva har dere hørt om solarium og svangerskap?? Jeg har ikke turt og tatt enda siden jeg ikke vet så mye om det. Jeg vet at mange har tatt sol i svangerskapet... men har ikke hørt noe om eventuelle konsekvenser osv?? Hadde vært så deilig å fått pittelitt farge til jul..[:D]

ps: har prøvd spraytan men syns det varer kort og gir en dårlig ujevn farge[&:]

Lyset er ikke farlig, har jeg hørt, men det er farlig å bli for varm - bebis kan ta skade av det. Men hvis det er en god vifte og du ikke tar oversola helt ned går det nok bra. Vet om flere som har tatt litt sol. [;)]

Bare husk at magen stikker opp, og at du ikke skal ha oversola nærmere toppen av magen enn den ville vært fra høyeste punktet på kroppen når du ikke er gravid. [:D]

Men du kan få "rare" farger - mange får pigmentforandringer og blir flekkete i stedet for jevnt brun. (Jeg vet hva jeg snakker om - sola meg i store deler av forsommeren 2004 mens jeg ventet på at Jonathan skulle komme i midten av juli - jeg ble flekk-brun!!!)[:-]

Ok!!! Tusen takk for svar[:)]

Jeg har også hørt om mange som har tatt litt sol.. får se om jeg tørr å prøve! Litt kjedelig om jeg får mye pigmentflekker som du snakket om da!

solarium er jo ikke bra for noen jeg ville aldri tattt det nå som man er gravid!

De sier at solarium IKKE skader barnet... Sol deg og ikke vær bekymret... jeg har tatt litt sol i begge mine svangerskap, og har gått helt fint.. [:)]
Du føler deg mye mer vel, og det trenger jo vi nå når kiloene sniker seg innpå oss....[;)]

Back
Topp