Solarium

ja[:)]

jepp=)

Ligger dere lenge i gangen? Tenker på om det er bra for fosteret med den varmen.

Lå 12 min i går, klarte så vitt å komme meg opp igjen :P

Jeg tar max 12 min. Føler det er best hvis jeg tar under ti min[:)]
Hvis du blir dårlig av det burde du prøve med litt kortere tid kanskje?
Men jeg tror ikke det er farlig å ta sol da[;)]

Jeg å har hørt at det ikke er farlig å ta sol, er jo stort sett bare snakk om 10-20 minutter[:)]
Babyen er godt beskytta inni der [:D]

Jeg sliter med bekkenløsning, å når jeg blir liggende, så er det vanskelig å komme seg opp :P
Jordmor sa det ikke var noe farlig for den lille[:)]

JA!!! Er så heldig at jeg har ett stående nede på vaskerommet, så prøver å holde fargen litt vedlike...
Har ikke tatt på over to uker nå, så nå er jeg litt usikker på om jeg hadde kommet meg opp igjen:)
Kanskje jeg får prøve en dag. Bare vite at sambo er hjemme, så jeg kan ringe på han å få hjelp til å komme meg opp:)
Men er ikke farligere enn å sole seg ute! Man ligger jo ikke lenge, og ute kan man jo fort bli sittende timesvis:)

Trodde man skulle unngå solarium når man var gravid jeg..? hmm..  har hatt veldig lyst å få litt farge på den bleke kroppen min..;)

Har tatt en gang til nå [:)] Skal ta til uka igjen, jeg ser ut sin bestefars-blå-lilla-hvite legger [8D]

Jeg har tatt en gang og da tok jeg i 21min... så lenge man ikke føler seg overoppheta (spess på magen) ska det gå bra sa jordmor til meg... Jeg fant ut at jeg må ta kortere neste gang for jeg ble veldig solbrent :P tihi...

har ikke tatt sol enda,men vurderer det sterkt..e sååå bleik no[:'(] har hørt at man kan lett få brune pigment flekker når man er gravid..men e ikke skadelig for fosteret..

Har blitt en bra bleikfis nå enn jeg er til vanlig :P
Men jeg bruker å legge over noe mørkt over magen, vet ikke om de reagerer på det sterke lyset? eller om det kanskje er litt tidlig.
Men kjenner jeg føler meg litt bedre etter noen minutter i sola[:)] selv om det er ondt å komme seg opp igjen[:D]

Nei er ikke så glad i solarium,så jeg skal heller sole meg på altanen[:)]

Yes! =) Ca. to ganger 25 min. i uka. Men nå er det sol ute =D Og jeg har snakket med jordmor. Hun sa at det ikke var noe problem. Og det samme gjaldt soling på sommeren. Men vi har alle våre grenser. For det er jo enkelte som er fanatiske og mener fostervannet kan koke bort.......og i det hele tatt. Ja, jeg må le. MEN all respekt for at vi er forskjellige! =D
Det er jo gravide overalt i verden. Skal mennesker som bor i Thailand og andre varme strøk emigrere fordi de er gravide? Neppe ;) Hva med dem/oss som er/var gravide i 20 minusgrader, fryser fostervannet da.... Hehehe =) Ta sol og kos deg, frøken =) Prøv deg eventuelt frem. Og for all del ikke ligg så lenge at du føler deg kokt, det er nok ikke så bra. =D

Eneste tanken som slår meg er disse pigmentflekkene.... Det har man lettere for å få under graviditeten.... Jeg fikk etter forrige svangerskap, ikke i forbindelse med solarium da, bare ordinær sol [;)] Og den er midt i panna[:@] Og det er ingenting som hjelper for å få den vekk.... Så jeg må drive å smøre med solfaktor 50 så fort solen titter frem.....

Back
Topp