solarium?

LittleJ.

Elsker forumet
Er alltid vandt til å ha farge før sommeren, men i år ser jeg ut som ett spøkelse fordi jeg har hørt det ikke er sunt å ta solarium når man er gravid?
Har ikke gått i solarium en eneste gang i svangerskapet, pga det jeg har hørt lissom.
men er det så farlig som folk skal ha det frem til?
om man ikke blir overhetet å bare tar litt av gangen? :-)

Jeg spurte legen min om dette tidligere i svangerskapet siden jeg er så plaget av "vinterhud" på vinteren, noe som KLØR!! Og da hjelper det med solarium. Hun sa at så lenge man ikke tok mer enn 10-15 min, og passet på at man gikk ut av solariumet dersom man følte det ble for varmt eller man ble uvel, så skulle det ikke være farlig i det hele tatt å ta solarium. Så det går nok greit å ta litt [:D]

Jeg leste på internett at det var greit å ta solarium osv, så jeg tok litt i 2. trimester. Men så konfronterte jeg jordmor med det, og hun frarådet meg det sterkt, fordi de ikke VET om det er skadelig eller ikke. Noen sier det er greit fordi de antar at det ikke er det, det er ingenting som sier at det er farlig enda, men dette VET de altså ikke med sikkerhet..

Derfor har jeg sluttet. Ble rådet til å vente til sola kom i stedet.

Før så sa de jo at man kunne drikke litt vin mens man var gravid også, men nå er det jo totalforbud.. Føler dette blir litt av samme greia, plutselig så finner de vel ut at det faktisk er skadelig for babyen.

solarium gjør samme nytten som solå ute , ingen fare me å ver i solariumet så lenge en isje overdriver og blir overopphetet..ulempen me å ver gravid i solå e at me har litt mer av d hormonet som gjør oss brune så me kan få mørke pigmetflekker rundt om på kroppen!

Må si mæ eni me Melliot.. Æ tørr ikkje ta sol, å æ har en liten form for psoriasis så sol e godt for mæ. men d e den strålinga i solariumet æ e redd for me tanke på babyn. Å både legen og jordmora mi sa at dem ikkje kunne annbefale d sia d ikkje e nokka sikkerhet på d.

ja de der pigmentan har tatt av. Da æ vaska vinduan mine så sto æ ute på verandaen i piratbukse og t-sjorte, å beinan mine fikk farsken mæ farge på den egentli ganske lille tia æ va ute! E kjempe nervøs for å få masse pigmentflekka overalt[8D][8D][8D]

Eg har åsså kløe og plager om vinteren når det er kaldt .. Har SÅ løst å ta sol ..

Nei, jenter .. La oss fløtte til syden heller ;)

ORIGINAL: hoppsideisi1

Eg har åsså kløe og plager om vinteren når det er kaldt .. Har SÅ løst å ta sol ..

Nei, jenter .. La oss fløtte til syden heller ;)

Jeg er med[8D] Er så bleik at jeg nesten er blå[:-]

Jeg tar solarium og slutter ikke..blir ikke noe varmere eller mer sol på meg enn med sola ute på sommeren i f.eks +35 i skyggen[8|] så lenge man drikker vann og ikke overopphetes så går det bra [:)]

ORIGINAL: Rebecca85

Jeg tar solarium og slutter ikke..blir ikke noe varmere eller mer sol på meg enn med sola ute på sommeren i f.eks +35 i skyggen[8|] så lenge man drikker vann og ikke overopphetes så går det bra [:)]

Det er nok gaaaanske forskjell på strålingen i solariumet enn strålingen ute i solen jo. Er den dem ikke vet om når igjennom til babyen eller ikke.

Men man gjør jo såklart som man selv velger :)

Jeg tror nok ikke jeg hadde villet tatt solarium så lenge jeg er gravid.
Det sies jo att man skal unngå dirkete sollys mot gravidmagen.. Gjør det ikke det da ? Det er vell litt samme greia.. Eller ?

Back
Topp