Solarium og betakaroten?

• Trådstarter Trådstarter Iza9
  • Opprettet Opprettet
I

Iza9

Guest
Er veldig opptatt av å ikke være bleik, året rundt, og tar mye sol.
Noen som vet om jeg burde slutte helt, bare gå en gang i uka eller to eller om jeg kan fortsette med tre ganger i uka?
Har lest litt forskjellig om betakaroten også, er det trygt eller må jeg finne alternativer? (Evt er det noen som har alternativer?)

Eg har altid tatt masse sol å aldri hatt plager med det. Men så nå di første ukene før jeg viste at jeg var blidt gravid så tok jeg 2 ganger i uken jeg har fått en pigmentflekk i ansiktet :( etter det tar ikke jeg mer. Hormonene forandrer kroppen å det er veldig stor sjangs for å få pigmentflekker. Ville heller annbefalt spraytan da :)

Jeg tok solarium forrige svangerskap, og jeg fikk tre pigmentflekker i ansiktet :( På begge kinnene og en i pannen. Så jeg ville nok droppet det ;) Flekkene var der ganske mange måneder etter babyen var født også..

Jeg sliter med solarium nå når jeg er gravid :-/ Føler jeg griller fosteret! Skal heldivis til Kypros i Mai, og håper på en fin sommer her hjemme. Så lov å håpe fargen sitter til fødsel i hvertfall. Styggeste jeg veit er å være bleik! (Meg selv altså)

Hmm, vil jo ikke ha pigmentflekker, men vil jo heller ikke være bleik.
Men det er ikke farlig for den lille altså?
Spraytan er jeg ikke så gira på, føler det skjolder og faller bort så fort :(

Har forøvrig lest litt om betakaroten, virker ikke som om det er det smarteste, så det tar jeg iallefall avstand fra :) Kutta mye ned på solarium, har bare vært et par ganger etter pos. test.

Jeg sliter med solarium nå når jeg er gravid :-/ Føler jeg griller fosteret! Skal heldivis til Kypros i Mai, og håper på en fin sommer her hjemme. Så lov å håpe fargen sitter til fødsel i hvertfall. Styggeste jeg veit er å være bleik! (Meg selv altså)

Haha, føler det samme når jeg ligger der, tenker bare på den lille. :p
Misunner deg turen din, pakk meg med i kofferten! :D

Det eneste som kan være farlig for babyen med solarium er dersom du blir overopphetet :)

Back
Topp