Sol, varme og vogn.

Krysantemum

Blir kjent med forumet
Hei! Som førstegangs har jeg spørsmål om det meste:p Det har vært nydelige dager i det siste og jeg lurer litt på hvordan dere gjør med trilletur i solen. Jeg har solbeskyttende skjerm på vognen, men føttene til baby blir ikke dekket. Hun har de siste dagene hatt kjole eller kortbukse, så beina blir bare. Jeg vil ikke ha på baby for mye klær, da hun fort blir veldig varm og jeg er redd hun blir overopphetet :confused:
Har noen tips?:happy:
 
Jeg smører med solkrem, og bruker en tynn gulpeklut over beina. Det har gått veldig bra. Snakket med helsesykepleier om det, og hun var enig i bruk av solkrem - selv om de ikke anbefaler det på apoteket. Heller solkrem enn solbrent. Mange av oss har jo også flere barn, noe som gjør det helt umulig og aldri være i sola.
 
Jeg prøver å unngå å være for mye ute. Nå siden det også er for varmt, ammer jeg ganske mye slik at hun ikke blir dehydrert. Og hun havner i ett lite badekar minst en gang for dagen. Når vi skal hente broren i barnehagen, da smører jeg hun med solkrem og gjør trille turene så kort som mulig. Varmen tar veldig på hun minste her. Hun går kun i bleie i vogn med ett tynt pledd på seg :)
 
Jeg har på lillegutt en lett body, har kjøpt ekstra solskjerm på barnashus så han ikke får sol på seg. Bruker også tynn gassklut over føtter om de stikker ut i solen
 
Jeg har på tynne sokker. Og legger et tynt teppe over beina om de blir eksponert for sol. Har også en sånn ekstra solskjerm, men den dekker uansett ikke beina enkelte ganger. Og så trekker jeg den opp når jeg går i skyggen - sånn at det ikke blir så innestengt inne i vognen. Men synes det er «slitsomt» med så mye sol og trilleturer - selv om hun stort sett ligger i vognen. Glad for at temperaturen dropper litt til uken - og at vi får litt avbrekk fra solen.
 
Jeg har parasoll som jeg vrir sånn at den skygger for beina. Alternativt snur jeg på barnevogna så kalesjen lager skygge og trekker den bak meg istedenfor å dytte, om det blir best. Tepper sparkes bare av her.
 
Jeg har også kjøpt en vognparasoll som jeg kan vri etter sola:) Håper den tar av for den verste varmen inni vogn også ved å hindre solstrålene i å nå vogna.
 
Jeg har kjøpt en sånn solskjerm du kan tre over bagen fra ygri. Kjøpt på Barnas Hus. Den er lik som den fra Tinkafu, men faktisk litt lenger, så den dekker over beina.
 
Har kjøpt parasoll, jeg også. Fungerer helt supert! Nå har jeg også bestilt Aeromoov til både vogn og bilstol:)
 
Back
Topp