Sol og sittetid

Vetlespire

Elsker forumet
Oktoberbarna 2021♡
Sola er kommet til Trøndelag og deg er meldt nok ei uke med bra vær :happy: hvor lenge kan man sitte i sola før man burde ta en pause? Merker man at man blir opphetet eller skal man ta dette veldig på kjønn?

Jeg har sittet litt i sola denne uken, men til gjengjeld passet godt på så jeg har fått rikelig med skygge i mellom solingen :p også har jeg såklart husket å smøre meg :p

Hvis du blir varm og føler deg opphetet - ta pause.
Jeg føler meg varm og het mye fortere enn vanlig, så.. tipper det går fint. Bare smør deg godt og drikk mye vann. :)

Jeg har i alle fall aldri hørt om noe spesielt tidsintervall man burde holde.. :)

Jeg har hørt at å ha en skål med kaldt vann og en klut i nærheten er lurt å ha:happy: da kan du bare fukte kluten i vannet også legge den over feks magen osv for å kjøle deg ned:)

De klassiske solvettreglene gjelder oss også, dvs drikk mye, smør deg med rett faktor og ofte nok og unngå solen mellom 12 og 15 når den er sterkest :) Trener man bør man også legge øktene til tidligere eller senere på dagen når varmen ikke er like intens.

Har du en parasoll kan du få nok uvstråling til å få farge, samtidig som du minsker faren for overoppheting, så det kan være en grei investering å ha på terassen, både for deg i år og den lille senere!

Her har sambo kjøpt plaskebasseng til meg så jeg kan kjøle meg ned og vi er mye med sjøen hvor det er vind og vann :)

Samme som alle over sier; kjenn på kroppen din og føl litt ekstra etter. Jeg har i dag sittet i barnebassenget med sønnen min en del :hilarious:

Kjøpte et basseng og en isbitmaskin på fredag, så har kjølt meg ned med iskald drikke og basseng nå i helgen :D:D

Sitter i sola til jeg føler jeg er varm nok:) også setter jeg meg i skyggen igjen:p

Ta det på kjønn? Tror ikke det har noe å si om det er gutt eller jente man venter:P

Ta det på kjønn? Tror ikke det har noe å si om det er gutt eller jente man venter:p

Haha, nei nei. Kjønn avgjør nok ikke hvor lenge i solen man kan sitte - men heller at man skal kjenne på egen kropp hva som passer for seg ift oppheting og sol:p:cool:

Back
Topp