Sol og graviditet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kristine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Kristine

Guest
Å sole seg i solarium eller ute under åpen himmel er omstridt blant ekspertene enten du er gravid eller ikke. Vi vet at for mye sol kan være skadelig for huden. Mange kvinner merker at huden blir mer følsom under graviditeten, og at de blir lettere brent. Derfor bør du ta enkelte forhåndsregler før du nyter strålene.

Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/

Liker du å sole deg?

Jeg er ikke glad i å ligge å sole meg i flere timer. Har heller aldri prøvd solarium. Kler meg lett så jeg får farge når jeg er ute å leker med gutten om sommeren når det er fint vær, det holder for meg ;) Bruker også høy faktor da jeg er kjemperedd for føflekkreft og andre skader av sola.

Sliter med store mørke pigmentflekker i ansiktet nå i graviditeten selv om jeg bruker spf 50 og solhatt :(

prøver å være flink å smøre meg med faktor; det gjør jeg egentlig alltid.... passer også på å ta pauser fra sola om det er alt for varmt ute og feks ikke litt kjølende vind....

når sola endelig titter frem i dette ellers kalde landet må en jo kose seg litt også; men selvsagt alt med måte :-)

Vennina mi solte seg forrige graviditet og har fått mørke flekker på kinnene som ikke går bort. For min del ble det motsatt, jeg har fått lyse pigment flekker.

Jeg unngår ikke sola, om jeg vil sykle så tar jeg på solkrem og sykler, men jeg unngår å sole meg. Normal aktivitet.

Jeg soler meg som vanlig jeg! Brenner meg litt av og til, men jeg er klar over hva jeg risikerer!

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Prøver å være ekstra flink til å smøre meg, men ellers er jeg i sola som vanlig. Klarer ikke holde meg unna!

Smører meg med høyere faktor, men soler meg som vanlig. :-)

Sent from my D5503 using BV Forum mobile app

Får man fortere farge når man er gravid? Jeg er normalt veldig lys i huden, men nå ser det ut som om jeg kommer til å bli brun iløpet av sommeren.... Fjerde sv.skapet mitt, men har ikke vært gravid på sommeren før....

Back
Topp