Sol og graviditet

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Å sole seg i solarium eller ute under åpen himmel er omstridt blant ekspertene enten du er gravid eller ikke. Vi vet at for mye sol kan være skadelig for huden. Mange kvinner merker at huden blir mer følsom under graviditeten, og at de blir lettere brent. Derfor bør du ta enkelte forhåndsregler før du nyter strålene.

Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/

Liker du å sole deg?

Å sole seg i solarium eller ute under åpen himmel er omstridt blant ekspertene enten du er gravid eller ikke. Vi vet at for mye sol kan være skadelig for huden. Mange kvinner merker at huden blir mer følsom under graviditeten, og at de blir lettere brent. Derfor bør du ta enkelte forhåndsregler før du nyter strålene.

Les artikkelen her http://www.babyverden.no/Gravid/Helse/Er-det-farlig/Sol-og--under-graviditeten/

Liker du å sole deg?

Love it :) mn ikke som gravid pga hormonflekker :(

Liker veldig godt å sitte ute, men foretrekker parasoll :) Men perioder i solen er også deilig!
jeg bruker alltid høy solfaktor da, fordi jeg ikke vil ha så mye farge :)

Elsker det! Unngår sol/høy faktor i ansiktet nå under graviditeten pga pigmenter:)

er ikke så glad i å sole meg generelt egentlig.. Blir for varmt :p nå har jeg en 2åring å løpe etter så sitter ikke så mye stille i sola, men blir ikke noe mindre varmt av den grunn.. Bruker solkremen til barna som har solfaktor 30 har alltid brukt den for den er så god. Blir brun fordet ;)

Har heller ikke tålmodighet til å sitte ute i solen! Også har en kollega skremt meg når det gjelder soling av magen under svangerskapet så jeg tør jo nesten ikke heller.
Også liker jeg ikke når det er for varmt :p
Lite soling med andre ord :p

Liker å være ute i sola. Har alt fått fin farge. Smører meg med høy solfaktor i ansiktet, og har gårt bra så langt. Men sitter/ligger i sola sjelden lenger enn en halvtime om gangen.

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Back
Topp