Sokker.... mange sokker..

winterberry

Gift med forumet
*MIA*
Jeg er kanskje ikke den mest organiserte personen jeg vet om :D Og babysokker har derved blitt min store fiende. Jeg må kjøpe alle sokkene i samme størrelse i samme farge for å ikke miste dem.
Jeg ser jo at ikke alle gjør det på den måten ;) But hooow? Hvordan holder dere styr på 2846 par med forskjellige sokker?? O_o

Holder ikke orden på sokker til baby, barn eller voksne. Har sokkeklyper. Har sikker hundre par. Finner to

Hæ? Du ser da godt hvilke sokker som hører sammen ut fra farger og mønstre. Mine helt sorte er litt værre, men har da lært meg forskjellen på de også ut i fra størrelse på bord øverst ol.

Greia er at vi hos oss ikke FINNER den andre sokken.

Hæ? Du ser da godt hvilke sokker som hører sammen ut fra farger og mønstre. Mine helt sorte er litt værre, men har da lært meg forskjellen på de også ut i fra størrelse på bord øverst ol.

Jada, ser det, men klarer virkelig ikke å holde styr på dem :p
Lurer på om sokkene har vinger eller noe.

Til junior kjøper jeg sokker med mønster og ulike farger, ikke vært noe problem å pare dem enda. Men de er jo så små, så de stikker seg lett bort :p til meg selv kjøper jeg nesten bare svarte sokker, men passer på at det er et lite merke eller noe på ankelen slik at jeg ser forskjell på dem. F.eks ukedagsokker er topp! Hadde nå bare svarte sokker fra H&M vært svarte sokker så hadde det jo ikke vært noe problem, men de endrer visst oppskrift stadig så de passer jo ikke sammen :p så gitt opp å kjøpe helt ensfargede ;)

Svarte er ikke svarte nei, hadde det vært så enkelt....

Jeg mistenker et stort lager av sokker under senga vår eller under badekaret (altså steder vi ikke er så ofte) for det kan seriøst ikke bli borte så mange sokker, egentlig...

Noe av problemet er jo også at jeg aldri er ajour med klesvasken.

Svigermor er sånn at hun reagerer på en enslig sokk i vasken. Men finner den selvsagt da i neste. Hos oss er det mulig at den ligger så langt nede i skittentøyet at innen den er vasket er det ingen som husker hvor den første er...

Jeg har gitt opp. Vi har noen par, men de fleste sokkene ligger løst. Lillemor har som oppgave om morgenen å hente sokker selv, og det sier seg selv at hun sjeldent kommer med like sokker i barnehagen. Hun kan tross alt ikke plukke de få som ligger i par :P

Jada, ser det, men klarer virkelig ikke å holde styr på dem :p
Lurer på om sokkene har vinger eller noe.
Når jeg sorterer vask så går jeg igjennom hele skittentøyskurven og ser til at jeg får med meg begge to av alle par inn i maskinen... Mens mannen er sånn som graver nedi kurven og tar det han finner av det han skal vaske der og da så da kan det ligge igjen noe.

Utfordringen her er delvis at slett ikke alle brukte sokker havner i skittentøyskurven i første omgang. Og siden jeg vet at jeg hadde single sokker sist jeg vasket, skal jeg trolig ha det nå også. Bare ingen som vet hvor mange jeg skulle hatt..

Haha det der er et gjengående problem i mange hjem:p de bare forsvinner! Jeg har vært flinkere med jenta vår sine sokker enn mine egne. Jeg hadde en bærepose med single sokker som jeg måtte kaste etterhvert for den andre sokken var helt borte:p bare like sokker heretter!

Greia er at vi hos oss ikke FINNER den andre sokken.

Sånn er det her også, men bare når det gjelder mine sokker :p mini og samboer sine har alltid en match på klesstativet, men når det gjelder mine kan man nesten banne på at en eller to er borte

Jeg tar og samler undertøy og sokker fra alle tre skittentøyskurver i huset og vasker alle sokker jeg finner. Etter vask og tørk, heller jeg alt ut på spisebordet, og parer sammen det som skal pares. Om det er noen "single" sokker igjen, legges de i en kurv jeg har på vaskerommet. Her samles det sakte men sikkert seg opp med "single" sokker, og når den begynner å bli full, heller jeg den ut på bordet og parer sammen sokker igjen. Dette gjør jeg kanskje en gang hver 3 mnd :P og ikke overraskende nok, blir det nesten alltid tomt i kurven :)

Du kan jo kjøpe sokkeklyper som du setter på når du kaster den på vask. Så sitter de på til du skal legge de sammen. Da forlater de aldri hverandre :P

Sokker er vår store fiende her hjemme. Kjøpte 10 par like til minsten forrige mnd. Håper dem holder ett par mndr til :p

Du kan jo kjøpe sokkeklyper som du setter på når du kaster den på vask. Så sitter de på til du skal legge de sammen. Da forlater de aldri hverandre :p

I teorien....

I praksis er halvparten av sokkeklypene OGSÅ borte, mannens sokker særlig faller fra hverandre i vask likevel (men det er greit, da vet jeg at den andre ble med inn) og det fungerer bare dersom alle i familien FAKTISK setter klyper på sokkene sine og legger dem i skittentøytet....

Jeg vasker babysokkene i vaskenett (slik man vaske bh i), så blir de ikke borte i maskinen. Oppbevarer de under stellebordet da de bare fosvinner i skapet. Skal få meg en liten kurv å ha de i, så de kan ligge samla :)

Stadig vekk noen single sokker, men de dukker opp etterhvert :-)

Legger de løse med de som er paret, så kommer de tilrette

Utfordringen her er delvis at slett ikke alle brukte sokker havner i skittentøyskurven i første omgang. Og siden jeg vet at jeg hadde single sokker sist jeg vasket, skal jeg trolig ha det nå også. Bare ingen som vet hvor mange jeg skulle hatt..
Høres ut som her ja. Ungene røyter sokker overalt, akkurat nå fatter jeg ikke hvor de er. Skuffen til storebror er tom, skittentøyskurven er tom, ingen henger på snora, og jeg finner ingen under sofaer eller senger. :meh: Har aldri slike problemer med mine sokker, fordi jeg legger begge i skittentøyet. Da har jeg aldri hatt behov for sokkeklyper heller. Mannen min kjøper kun like svarte sokker, og det fungerer faktisk fint for ham, han kikker aldri etter par.

Back
Topp