Softis

Wilma89

Forelsket i forumet
Leste for en stund siden at man ikke bør spise softis. Det var helt borte for meg i stad da jeg var i byen med mamma, og hun ville vi skulle sette oss en plass å slappe av med softis. Den smakte veldig godt i 28 varmegrader, men når jeg nå 2-3 timer senere kom på at man ikke bør spise det så får jeg litt angst :(

Det går nok helt fint :)

Det går helt sikkert fint :) jeg har også spist softis :) tror bare man skal holde seg litt unna softis barer hbor det er lite mennesker fordi de sjeldent blir brukt og det er noe med bakterier. Men ingen fare :)

Ville ikke spist softis i utlandet det det kan være dårlig hygiene, men her til lands er det nok helt fint. Aldri blitt dårlig av det før ihvertfall.

Det er vel pga hygiene evnt, men her er det vel såpass mye kontroller på slike steder at det er nok ingen fare. Tror ikke det står noe på matportalen heller, om jeg husker riktig fra i fjor.

Jeg leste om det når jeg var i Spania for noen uker siden. Da leste jeg at man ikke burde spise softis og kuleis i utlandet fordi det kan være de bruker upasteurisert melk og det skal ikke gravide spise (slik som i myke oster ol.).
Så jeg er ikke redd for å spise det i Norge ;) nyt!!

Var jo for noen år siden en sak om mye bakterier og dårlig hygiene på softis (her i Norge) Så tenker meg litt om når eg bestiller meg en softis.

Jeg leste om det når jeg var i Spania for noen uker siden. Da leste jeg at man ikke burde spise softis og kuleis i utlandet fordi det kan være de bruker upasteurisert melk og det skal ikke gravide spise (slik som i myke oster ol.).
Så jeg er ikke redd for å spise det i Norge ;) nyt!!
Pokker heller, ikke kuleis en gang? Er her nede nå jeg,og dette har ikke jeg fått med meg :O jaja, får holde meg borte den siste uka her nede da

Pokker heller, ikke kuleis en gang? Er her nede nå jeg,og dette har ikke jeg fått med meg :O jaja, får holde meg borte den siste uka her nede da
Jeg spiste kuleis sist og tror det har gått bra. Nevnte det for gynekologen min på torsdag og han sa at det er så mye hysteri på nettet - bruk hodet og ikke overtenk. Men det er lettere sagt enn gjort ;-)

Er med tanke på hygiene osv. Leste at de nye maskinen var trygge pga et nytt system, men man vet jo aldri hvor gammel softis-maskin de har, hvordan renhold er osv.
Det gikk nok bra, men det ble første og siste softisen i år;-)

Back
Topp