Softis

Aprilbaby 17

Blir kjent med forumet
Skal dere spise softis i sommer? Har så lyst på det, men blir jo usikker når jeg leser at man bør holde seg unna dette p.g.a skadelige bakterier i softismaskinen. Man har jo ingen garanti for at maskinen er ren. Jeg tenker likevel at det ikke er farlig så lenge spisestedet virker seriøst. Dyrehager, fornøyelsesparker osv. har vel renslige spisesteder.

Har jeg aldri tenkt på..!

Tenker det samme som deg: at seriøse steder med bra folkemengde må være greit :-) men ville ikke gått helt amok med softisen! Bare spise hvis du virkelig må ha det :p

Sent from my iPhone using BV Forum

Har spist det i år, og kommer nok til å bli noen få til:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har spist softis flere ganger i vår/sommer jeg, det er egne retningslinjer for vask av maskinene... Har selv jobbet på iskrembar for noen år tilbake og der var det faste rutiner hver dag.

Spist masse softis hittil å kommer hvertfall ikke til å slutte nå! Mmmmmh!!!! :rolleyes:

Jeg viste ikke at vi måtte tenke på det der jeg. De stedene jeg spiser softis er det veldig rent og pent så regner med at maskinen er det og :-)

Sent from my iPad using BV Forum

Har ikkje ete softis endå i år, men ser virkelig fram t nåken softis i løpet av sommaren :P går stort sett berre å ete på plassa dere eg veit da e reint og fint, så e ikkje bekymra ;)

Jeg spiser softis med god samvittighet. Ut fra hva jeg kan se, har ikke helsemyndighetene satt op psoftis på fyfy-lista, så da satser jeg på at det er trygt. Har også jobbet i mange år på kafe hvor vi hadde softismaskin, og det var strenge rutiner på renholdet.

Har spist softis. nærmeste stedet her er "berykta" for god softis og god rengjøring så satser på at den er safe... selv om j like ofte ender opp med kuleis ;)

hadde vært noe med en softis :D tror jeg må reise tidligere på jobb i dag så jeg kan kjøpe før jeg går på vakt :P

Har spist mange allerede i år:) det er ikke noe problem så lenge man handler på ordentlige steder som selger en del:)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Har spist noen i år altså :D nam nam :) blir helt sikkert flere :)

Sendt fra min IPhone 5C :)

Det er trygt å spise softis, men vær obs på hvor du kjøper, steder de selger lite softis og syden kan ha dårlig renholdt på maskinene sine!

Jeg spiser ikke softis :) Har sett mye renhold (eller mangel på sådan) av softismaskiner. Kvier meg for å spise det når jeg ikke er gravid også..

Ser at det er flere som tenker som meg. Hold deg til Norge og til de stendene hvor man vet de driver seriøst og har renholdet på stell. Jeg har dessverre ikke spist softis i år, men må ha en liten smak etter hvert. Er ikke sommer uten. :) Men har en laktoseintoleranse som setter en stopper for mengden...

Back
Topp