softis

babyønske13

Elsker forumet
en på jobben min sa at man kan ikke spise softis pga at det er så mye bakterier i isen.
Så jeg lurer på om det er flere som har hørt dette?

ååhh? nei det har jeg aldri hørt... og jeg har spist soft is flere ganger denne uka [:)]

det har jeg også gjort, så derfor ville jeg høre om noen andre hadde hørt det. kanskje det var sånn for å skremme sikkert.

jeg spiser softis[:D] men vet man skal være litt forsiktig. kjøper bare der jeg vet de rengjør maskinen regelmessig[:)]

Det kan være mye bakterier i softis, så kjøp på en plass der man vet hygienen er i orden [:)] 

ORIGINAL: Kybele

Det kan være mye bakterier i softis, så kjøp på en plass der man vet hygienen er i orden [:)] 

det synes jeg er en selvfølge, gravid eller ikke [:)]

Vet det er andre land som advarer gravide mot å spise soft is. Lurer på om det var England.
Men har jo spist soft is her i landet.
Et dumt spm, men hvor rengjør de maskinene ofte eller hvor gjør det sjeldent?

da må man ikke finne på å kjøpe softis på ikea furuseth, for det var en som sa at de nærmest ikke rengjør maskinen der

hvaaaa????+ ikke vannmelon ??
hvorfor ikke det +??
jeg har i 3 dager nå spist vannmelon for harde livet . hva er galt med det ??????

Jeg vet ikke,fikk høre det av svigerinna mi at det ikke var noe lurt å spise(melon generelt) var vist et stoff i det som ikke var helt bra... men det som er at jeg har jo sett mange gravide som har spist melon,så jeg måtte bare høre her om det var noen som hadde hørt noe om det!

Er alltid noen som mener at ting er farlig osv,men jeg selv mener at man burde spise det man selv vil,dette tenkte di jo ikke på før i tiden! og jeg elsker vannmelon og har ikke tenkt å la være å spise det [:D]

vannmelon er hvertfall noe jeg kommer til å fortsette å spise . spiser så dårlig for tiden at , er så deilig å kunne spise vannmelon, siden jeg får det i meg [:D][:D]

hehe ser den :) så det var kommet i butikkene her i dag,sitter bare hjemme og tenker på vannmelon så nå MÅ jeg sende gubben for å kjøpe [;)]

ORIGINAL: SistemannIMagen

jeg spiser softis[:D] men vet man skal være litt forsiktig. kjøper bare der jeg vet de rengjør maskinen regelmessig[:)]

Alle de diplomis softismaskinene jeg har vært borti ihvertfall MÅ rengjøres, hvis ikke så skrur de seg på i sånn "ventemodus" og nekter og slippe ut is! [:D]

Så jeg spiser is fra hvorsomhelst, men liker diplomis sin best! [:)]

nå fikk jeg lyst på softis[&:]
er faktisk den eneste isen jeg ikke er lei av[&:] er ikke bare bre å ha en far som jobber i diplom is som fyller opp fryseren [8D]

skal spise både softis og vannmelon når jeg vil jeg ja hehe[:)]
trur ikke man skal henge seg opp i alt tøys man hører..
er jo alt mulig rart som er farlig.

jeg spiste en halv vannmelon helt alene igår og eneste grunn til at jeg "ikke anbefaler" deter fordi jeg våknet i natt av sinnsyke smerter fordi jeg var så tissatrengt. det rant og rant og jeg trudde aldri det skulle stoppe[:D][:D][:D]

men jeg eeeelsker vannmelon, og kommer til å spise masse masse vannmelon i sommer. Spiste masse av det med Linus og. og jordbær.. mmm gleder meg til soooooooommer[:D][:D][:D]

Synes det blir bare tull å si at alt man spiser er farlig! Ingen som hadde denne kunnskapen for maaange år tilbake,gikk da stort sett fint da vil jeg tro. Det med vannmelon mener jeg i allefall blir for dumt....spurte jordmor om all slags frukt spising da jeg var der, og fikk beskjed spise hva det måtte være....eneste man må tenke på i forhold til det, er når babyen faktisk er ute og du ammer....pga allergi. Mener det begynner å bli vel mye skremselspropaganda her inne nå[8|]
Ikke rart man blir nervevrak og går å lurer på om spira fortsatt lever.... Sorry utblåsning,men hver gang jeg er inne her nesten,så får jeg nye ting som griller seg inn i hjernen som gjør meg bekymret...tror ikke dette er bra...
Kan vi ikke bare kose oss da?[:D]

Back
Topp