Snus ..

Zazigai

Forelsket i forumet
Jeg har snust fast og mye siden jeg var 15 år (er 22 nå), men slutta tvert da jeg fant ut jeg var gravid .. Men i det siste har jeg hatt endel dritt dager, og det eneste som får meg til å slappe av igjen etter en forferdelg dag på jobb eller voldsom hodepine, er de 30 min jeg sitter med en snus ... Jeg har snusa 5 snuser siden jeg "slutta", det er altså 5 snuser på nesten 4 mnd, tror dere dette er veldig farlig? Jeg snusa en boks i døgnet før, så 5 snuser på 4 mnd er jo egentlig ingen ting for meg, men kan jo være masse for fosteret .... ? .. Jeg klarer fint å la være og snuse, men dagene blir aå ekstremt myye bedre både for meg og alle rundt meg når jeg har fått den kosen ... Hva tenker dere? Dilemma ...

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Vi blir endelig foreldre i Januar ❤️
❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~

Nikotin er jo ikke bra for et forster, i små eller store mengder. Fosteret er lite og tåler mindre. Nikotin kan senke fødselsvekt blant annet. Ville heller tatt meg en paracet om jeg hadde vondt noe sted, mindre skadelig for barnet.

Har aldri snust, men jeg har ei venninne som snuste nilotinfri snus da hun var gravid. Kanskje det kunne funka? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Nikotin er jo ikke bra for et forster, i små eller store mengder. Fosteret er lite og tåler mindre. Nikotin kan senke fødselsvekt blant annet. Ville heller tatt meg en paracet om jeg hadde vondt noe sted, mindre skadelig for barnet.
Helt enig :-)

Jeg har snust fast og mye siden jeg var 15 år (er 22 nå), men slutta tvert da jeg fant ut jeg var gravid .. Men i det siste har jeg hatt endel dritt dager, og det eneste som får meg til å slappe av igjen etter en forferdelg dag på jobb eller voldsom hodepine, er de 30 min jeg sitter med en snus ... Jeg har snusa 5 snuser siden jeg "slutta", det er altså 5 snuser på nesten 4 mnd, tror dere dette er veldig farlig? Jeg snusa en boks i døgnet før, så 5 snuser på 4 mnd er jo egentlig ingen ting for meg, men kan jo være masse for fosteret .... ? .. Jeg klarer fint å la være og snuse, men dagene blir aå ekstremt myye bedre både for meg og alle rundt meg når jeg har fått den kosen ... Hva tenker dere? Dilemma ...

❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~

Hvis du helt fint klarer deg uten snus, syntes jeg personlig ikke det er noe å diskutere en gang:) Kutt det ut! Jeg gikk selv over på Onico nikotinfri snus fordi jeg skulle slutte før jeg ble gravid, og det var helt topp. Spesielt den lilla. Etter en stund har du vent deg av med det og klarer deg helt uten. Svigerinna mi kjøpte sterk tyggis og putta under leppa. Det er mest psykisk, tror jeg. Så så lenge du har noe der som svir..
Ikke noe vits å utsette barnet for så mange fæle ting hvis du selv mener du klarer deg helt fint uten.:)

Termin 4. januar :)

Jeg snusa selv frem til februar i år. Etter å ha prøvd å bli gravid i 6 mnd. Tenkte kanskje det hadde en innvirkning, og det hadde det, for perioden etter ble jeg gravid. Det sier kanskje sitt om hva det gjør med kroppen, ikke bare vår, men babyen sin .

Jeg snusa selv.. Men slutta så fort jeg fant ut av at jeg var gravid. Ser ikke helt poenget med å utsette mitt lille uskyldige barn for eventuelle skader,lav vekt osv.. Kjenner jeg har lyst på innimellom pga vanen, men jeg syntes det lukter shit nå Hehe :) så har heldigvis klart å holde meg unna ! :D er ikke så vanskelig å slutte når man har en grunn for det, tror mye av det ligger i psyken 8)

Takk for svar dere :) jeg klarer fint å slutte, er ikke det som er problemet.. Er bare at det er så godt og kjenne kroppen faktisk slappe av, isteden for å gå på høygir som den gjør hele arbeidsdagen .. Men takk for tips om nikotinfri snus, skal se om jeg finner den! Er nokk bare psykisk, og jeg ønsker absolutt ikke utsette barnet for noe som helst, så herifra blir det kun nikotinfri snus eller ingen :) !

❤️25.1.15❤️
~ OUL 3 sept ~

Har selv snusa, slutta heldigvis 6 mnd før jeg ble gravid, men syns det er utrolig teit å snuse/røyke når man er gravid .. Føler meg slem som sier det men er noen få mnd ut av livet sitt man kan holde seg unna sånne ting for å gi baby det beste og sunneste utgangspunktet .. Så kan man snuse og drikke alkohol så mye man orker når det kun går utover seg selv:) virker som du er utrolig flink til å holde deg siden du har snusa så lite siden du slutta, så ville prøvd en annen greie som kos når de få gangene det ble så ille:) lykke til håpe du klarer det:)

<3 VinterPrinsesse <3

Jeg sluttet med snus 2 mnd før positiv test.. :) Men blir veldig snussyk av og til..da har jeg tobakk og nikotinfri snus i ei skuffe på kjøkkenet..Til de gangene jeg må ha noe som svir under leppa :) Lurest å holde seg helt unna vanlig snus ja :)

Hadde selv snust siden jeg var 18 til 24 år gammel. Men jeg tok ingen sjanser og sluttet dagen vi prøvde å bli gravid - og vi traff på første forsøk ;) Er enig med alle andre - kutt det ut! Denne trenden med lav vekt og tidlig fødsel er helt forferdelig (ikke at du er en av "trenderne", men hvis man VET at noe skader fosteret, hvorfor gjøre det, uansett hvor digg det er? :)

Ca. termin Onsdag 21. Januar 2015 <3

Back
Topp