Snus-og røykeslutt

Aprilmamma15

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Dere som røyket/snuste da dere ble gravide, hvordan går det? Tror dere at dere har sluttet for godt? Her går det overraskende greit, håper det fortsetter sånn etter fødsel også :-)

Har knapt hatt lyst på snus, så går veldig fint. Har ikke tenkt å starte igjen etter fødsel :)

Jeg slutter alltid på dagen jeg får positiv test med snusing og helgerøyking.
Men jeg vet at med en gang jeg er ferdig med amming så begynner jeg å snuse igjen.
Røykingen klmmer etterhvert, men ikke før baby er 1-2 år, liker ikke å lukte røyk med barn som må bæres og bysses :-)
Jeg har ingen problemere med å gå uten snus og røyk i en ukes tid for så å røyke eller snuse i noen uker, så jeg regulerer det :-) - og skyt meg, men jeg VIL snuse og røyke :-/

Jeg bruker Onico snus nå i graviditeten. Vil egentlig slutte, men er vanskelig. Kommer sikkert til å gå tilbake til vanlig snus når ammingen er over, hvis jeg ikke har sluttet til da. Da slutter jeg for godt hvis jeg klarer å slutte:)

Jeg slutta å røyke når jeg var 8uker på vei. Da hadde jeg røyket i over 10-12år.
Det gikk veldig greit for meg å slutte for jeg ble kvalm av røyken.
Husker jeg hadde en del drømmer om at jeg begynte igjen og jeg ble sååå skuffa over meg selv.
Nå har jeg begynt å drømme at jeg klarer å ta bare én i ny og ne, men det vet jeg at jeg aldri blir å klare.
Så jeg er spent, håper og satser på at jeg er slutta for godt :-)

Jeg slutta og røyke når vi begynte og prøve. Savner ikke selve røyken, men savner de gode "pausene/stundene" spesielt på kvelden. Blir ikke det samme og bare gå ut og stå der og glo i 10 min. liksom :P Hender jeg blir med mannen ut når han røyker for og få den følelsen.

Jeg slutta og røyke når vi begynte og prøve. Savner ikke selve røyken, men savner de gode "pausene/stundene" spesielt på kvelden. Blir ikke det samme og bare gå ut og stå der og glo i 10 min. liksom :P Hender jeg blir med mannen ut når han røyker for og få den følelsen.

Hahahah! "Gå ut å stå der å glo i 10 min" hahahah!! :-D

Vi sluttet begge to en uke før positiv test, vi hadde planlagt å slutte etter vi giftet oss. Men jeg må si jeg savner røyken, men slet ikke med røykeslutten før tre mnd uti graviditeten, menn det jeg savner mest de små sosiale stundene med mannen. Vi pleide å sitte ute og prate mens vi tok en røyk eller tre :-)

Selv om jeg håper å holde meg etter fødsel, så er jeg redd jeg begynner igjen. Jeg har sluttet tre ganger før, sist holdt jeg meg i nesten ti mnd.

Hehe :-) jeg brukte faktisk å gå å sette meg ved kjøkkenvifta "å glo" :-P
Vi brukte å røyke ved vifta før jeg ble gravid og bare for å få meg en "5minutter" så gikk jeg dit å satt meg å kjika på tlf eller noe :-P
Og etter middag så fikk gubben gå ut med engang for å blåse, mens jeg holdt meg opptatt med å rydde etter middagen :-)
Den savner jeg ennå litt, "etter-middag-røyken" :-(

Back
Topp