Snus og amming...

Marriks

Blir kjent med forumet
synes det er så lite opplyst med snusing og amming... Finner stort sett bare tråder med røyking!
Jeg snuste ikke i det hele tatt under svangerskapet, men nå har suget meldt seg og Leah er bare to uker.
Prøver å begrense det til ett par stk rett etter amming, også går det ca 3-4 timer til neste gang hun skal ha mat. Men kjenner at den dårlige samvittigheten kommer å tar meg :( vet jo at hun sikkert får i seg noe nikotin :(
Men er det noen som vet hva følgene er? Hun sover like godt og virker ikke som hun blir noe dårlig i magen eller noe..
Mvh en dårlig samvittighet..... Som kanskje søker trøst hos noen som har det sånn som meg?!

Er det samme som røyking,går i blodet ,er nikotin i snus også..

Snus er faktisk mye verre enn røyk- Og melka inneholder dobbelt så mye nikotin som blodet ditt. Så det er ikke smart.

ORIGINAL: Slafselarve

Snus er faktisk mye verre enn røyk- Og melka inneholder dobbelt så mye nikotin som blodet ditt. Så det er ikke smart.

Det er det faktisk ikke! Det har jeg spurt alle jr mødrene jeg har vært borti, å alle leger, så lenge mann ikke svelger det som renner av snusen så er det ikke like farlig som røyk, sier jo seg selv at røyk er mye værre... jeg selv snuset til vanlig! greit du får dårlig samvittighet når du snuser, får jeg oxo det, men jeg skjønner at det er vanskelig når du har røyket tidligere å brått skal slutte, den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid sluttet jeg å røyke å snuse på dagen! Men så kom de laaaaange dagene der mann bare satt å venta å kjedet seg, så da tok jeg fram snusen igjen[>:]  men når Prinsen min kom til verden hadde jeg ikke hjerte til det[;)] men alle er jo forskjellige så klart[;)]

ORIGINAL: Mith

ORIGINAL: Slafselarve

Det er det faktisk ikke! Det har jeg spurt alle jr mødrene jeg har vært borti, å alle leger, så lenge mann ikke svelger det som renner av snusen så er det ikke like farlig som røyk, sier jo seg selv at røyk er mye værre... jeg selv snuset til vanlig! greit du får dårlig samvittighet når du snuser, får jeg oxo det, men jeg skjønner at det er vanskelig når du har røyket tidligere å brått skal slutte, den dagen jeg fikk vite at jeg var gravid sluttet jeg å røyke å snuse på dagen! Men så kom de laaaaange dagene der mann bare satt å venta å kjedet seg, så da tok jeg fram snusen igjen[>:]  men når Prinsen min kom til verden hadde jeg ikke hjerte til det[;)] men alle er jo forskjellige så klart[;)]

Atså, kroppen tar jo opp alle stoffene i snusen, forskjellen er bare at når man røyker, går det via lungene. Og når det er dokumentert at kroppen tar opp bla mye mer nikotin fra snus, hvordan kan du påstå at det ikke er farlig for barnet?

Back
Topp