Jeg satt inn embryo og kuttet derfor snus dagen før innsett. Testet positivt en uke etter innsett, så jeg skjønner godt tanken på at det føles rart å slutte før man vet om man er gravid. Men husk at streken er en bekreftelse på at du er nettopp det, og jo mer man klarer å holde seg unna, jo bedre legger man til rette for fosteret

Så fortsett den kjempegode jobben dere gjør, dere har jo faktisk kuttet det helt ut, og jeg vet det ikke er lett!!
Jeg var også irritabel, men det følte jeg gikk litt over første uken. Er nå straks tre uker snusfri og småspiser enda mye, er også veldig rastløs. Men jeg prøver å tenke på alle helsegevinstene både for meg og babyen, og de negative bivirkningene jeg hadde med snus, som bla hodepine og munntørrhet som jeg nå slipper. Prøver å holde meg litt opptatt med oppgaver og gjøremål, selv om jeg noen gang tenker at ååååh, nå hadde det vært godt med en snus mens jeg holder på med dette

Prøver ellers å ikke snakke for mye om det, for når jeg prater om snus har jeg bare enda mer lyst på det.
Har dere forresten merka effekten på hvilepulsen deres etter dere kutta nikotin?? Min hvilepuls har gått markant ned bare få dager etter jeg har vært snusfri! Det er også en motivasjon for meg for å forebygge hjerte- og karsykdommer

Så vil den jo selvfølgelig stige nå i graviditeten, men det er jo naturlige fysiologiske forandringer og ikke pga nikotin