Snus…

Comatose

Forelsket i forumet
Julilykke 2023
Dette er den vanskeligste tiden synes jeg. Tiden fra man får positiv test til man får det bekreftet på tidlig UL. Det er liksom INGENTING som bekrefter at du gror et menneske annet enn et kryss på en pinne!

Så ja, NÅ er dagene tøffe. Jeg har kjøpt meg Onico og overlevd på det i dag men det suget etter vanlig snus er hardt :arghh: Sint, sur, irritabel og spiser på noe konstant:bag:

Takk! Godt vi er flere... Jeg sliter virkelig! Føler neg helt nedbrutt og kjemper med nikotinsug fra H.... Bruker Onico jeg også..

Melder meg inn her! Hadde lyst å slå hodet i veggen ... sånn intenst lyst i 3 dager... nå kjenner jeg at det kommer litt av og til :hilarious: onico i 1 uke nå. Merker det hjelper på de verste toppene. Men klarte å dra på jobb i dagen uten! Har vanlig svensk snus i vesken, som har blitt glemt av... tenkte den skulle få ligge dersom noen skulle spørre om å få snus av meg :hungover: Men kjenner det e skummelt når jeg glemmer latesnusen min hjemme :hilarious: Har så sykt lyst på, men her pakkes det inn på tyggis for å overleve arbeidsdagen.

Jeg satt inn embryo og kuttet derfor snus dagen før innsett. Testet positivt en uke etter innsett, så jeg skjønner godt tanken på at det føles rart å slutte før man vet om man er gravid. Men husk at streken er en bekreftelse på at du er nettopp det, og jo mer man klarer å holde seg unna, jo bedre legger man til rette for fosteret ❤️ Så fortsett den kjempegode jobben dere gjør, dere har jo faktisk kuttet det helt ut, og jeg vet det ikke er lett!!

Jeg var også irritabel, men det følte jeg gikk litt over første uken. Er nå straks tre uker snusfri og småspiser enda mye, er også veldig rastløs. Men jeg prøver å tenke på alle helsegevinstene både for meg og babyen, og de negative bivirkningene jeg hadde med snus, som bla hodepine og munntørrhet som jeg nå slipper. Prøver å holde meg litt opptatt med oppgaver og gjøremål, selv om jeg noen gang tenker at ååååh, nå hadde det vært godt med en snus mens jeg holder på med dette :hilarious: Prøver ellers å ikke snakke for mye om det, for når jeg prater om snus har jeg bare enda mer lyst på det.

Har dere forresten merka effekten på hvilepulsen deres etter dere kutta nikotin?? Min hvilepuls har gått markant ned bare få dager etter jeg har vært snusfri! Det er også en motivasjon for meg for å forebygge hjerte- og karsykdommer :D Så vil den jo selvfølgelig stige nå i graviditeten, men det er jo naturlige fysiologiske forandringer og ikke pga nikotin :joyful:

Jeg satt inn embryo og kuttet derfor snus dagen før innsett. Testet positivt en uke etter innsett, så jeg skjønner godt tanken på at det føles rart å slutte før man vet om man er gravid. Men husk at streken er en bekreftelse på at du er nettopp det, og jo mer man klarer å holde seg unna, jo bedre legger man til rette for fosteret ❤️ Så fortsett den kjempegode jobben dere gjør, dere har jo faktisk kuttet det helt ut, og jeg vet det ikke er lett!!

Jeg var også irritabel, men det følte jeg gikk litt over første uken. Er nå straks tre uker snusfri og småspiser enda mye, er også veldig rastløs. Men jeg prøver å tenke på alle helsegevinstene både for meg og babyen, og de negative bivirkningene jeg hadde med snus, som bla hodepine og munntørrhet som jeg nå slipper. Prøver å holde meg litt opptatt med oppgaver og gjøremål, selv om jeg noen gang tenker at ååååh, nå hadde det vært godt med en snus mens jeg holder på med dette :hilarious: Prøver ellers å ikke snakke for mye om det, for når jeg prater om snus har jeg bare enda mer lyst på det.

Har dere forresten merka effekten på hvilepulsen deres etter dere kutta nikotin?? Min hvilepuls har gått markant ned bare få dager etter jeg har vært snusfri! Det er også en motivasjon for meg for å forebygge hjerte- og karsykdommer :D Så vil den jo selvfølgelig stige nå i graviditeten, men det er jo naturlige fysiologiske forandringer og ikke pga nikotin :joyful:
Så flink du har vært! Har holdt meg snus fri etter jeg fant det ut. Så nå er det 11 dager snus fri. Går bedre å bedre, men suget kommer og går. Nikotinfri snus hjelper litt for å ikke ta livet av de rundt meg når det suger som verst :hilarious: har ikke sjekket hvilepulsen, men regner med den er bedre. Jeg har hatt veldig høy hvilepuls:hungover: Bare håper man klarer å holde seg snus fri etter fødsel og videre. Det har jeg ikke klart før, startet igjen etter ammingen var over.

Veldig bra det du skrev, følte for å klappe meg selv og alle oss x-snusere på skulderen. Vært veldig flinke!

Jeg slutta å snuse i april da vi begynte å prøve. Det har vært hardt å holde seg unna.. tenker fortsatt på snus daglig, men lever greit nok uten den da :)
Hvilepulsen min gikk fra 70 til 60 nesten over natta - så det er en god helsemotivasjon for å fortsette å holde seg unna.

Føler med alle som slutter med snus og får gravidsymptomer på samme tid, dere er tøffe! Og det blir bedre :)

Dere som snuser på onico i en overgangsperiode: er alle (2 som jeg vet om) onico ok?

Googlet jo nikotinfri snus, og da må en holde seg unna ginseng bla.

Dere som snuser på onico i en overgangsperiode: er alle (2 som jeg vet om) onico ok?

Googlet jo nikotinfri snus, og da må en holde seg unna ginseng bla.
Screenshot_2022-12-03-11-12-34-33_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Står ingenting om ginseng i alle fall.

Jeg snuser ikke selv, men tror ginseng pleier være i de der "energi"-snusene.. mener jeg å ha sett. (Håndterer mye snus på jobb, men nikotinfritt er sjeldent:p )

Jeg bruker onico, og kjenner flere som har gjort det under graviditet. Jeg er ingen ekspert, men antar det er ganske trygt :)

Savner snus noe forferdelig. Kuttet helt noen dager etter innsett.. vært uten siden. Tør ikke bruke onico, er redd for at suget og savnet blir enda verre av å opprettholde vanen. Går mye i tyggis!! o_O

Back
Topp