Snur seg i sengen

FirstTimer☺️

Elsker forumet
Sensommerbarna 2016
Sommerfuglene
Lille har da begynt å snu seg på siden i senge:o Første gang i kveld. Hva gjør jeg? Lar henne ligge på siden? Skal godt gjøres at hun kommer seg på magen for hun har ett rullet teppe ved siden av seg, men likevel...

Her legger jeg han på siden med vilje(har en grunn til det altså),og det går så fint. Tror de fleste råd ang soving sier at dersom babyen selv snur seg,kan den ligge sånn :) Til og med når det er snakk om mageleie.

Her legger jeg han på siden med vilje(har en grunn til det altså),og det går så fint. Tror de fleste råd ang soving sier at dersom babyen selv snur seg,kan den ligge sånn :) Til og med når det er snakk om mageleie.

Ok, da lar jeg henne ligge sånn. Prøvde å legge henne på rygg, men sta som hun er la hun seg på siden igjen[emoji12]

Lille har da begynt å snu seg på siden i senge:o Første gang i kveld. Hva gjør jeg? Lar henne ligge på siden? Skal godt gjøres at hun kommer seg på magen for hun har ett rullet teppe ved siden av seg, men likevel...

Lille har lagt på siden siden fødselen:Dlille klarer og snu seg på magen uansett om jeg støtter opp med teppe

På siden hadde jeg bare latt lille ligge :)
Vår lille klarte å snu seg uansett om jeg bygde opp med teppe eller en stor pute, rundt til magen kommer han.

Hjeeelp...nå snur hun seg på magen. Jeg er inne hvert 15. min og snur henne tilbake[emoji17] Nå fant jeg henne på magen igjen. Hadde kanskje vært greit om hodet ligger til siden, men hun ligger flatt ned i sengen...med ansiktet rett ned i madrassen[emoji17] Tips mottas med stort takk!!

Hjeeelp...nå snur hun seg på magen. Jeg er inne hvert 15. min og snur henne tilbake[emoji17] Nå fant jeg henne på magen igjen. Hadde kanskje vært greit om hodet ligger til siden, men hun ligger flatt ned i sengen...med ansiktet rett ned i madrassen[emoji17] Tips mottas med stort takk!!
Samme her og, kom seg til magen uansett hvor mye jeg bygde opp, la pute der for å sperre. Han gråt på magen og likte det ikke, så i tillegg til krybbedød ble det gråt hele tiden for han snudde seg med en gang.

Noen har god hjelp i nattpose uten seler, at det gjør at de ikke får til å snu seg?
Vi prøvde det, men etter noen dager klarte han det og, så vi bruker faktisk selene. Jeg var helt motstander og ville ikke, men samboer ville prøve. Har gått så fint, han bryr seg ikke om posen og snur seg ikke. Så for oss var nattpose med seler løsningen selvom jeg synes det var grusomt.

Samme her og, kom seg til magen uansett hvor mye jeg bygde opp, la pute der for å sperre. Han gråt på magen og likte det ikke, så i tillegg til krybbedød ble det gråt hele tiden for han snudde seg med en gang.

Noen har god hjelp i nattpose uten seler, at det gjør at de ikke får til å snu seg?
Vi prøvde det, men etter noen dager klarte han det og, så vi bruker faktisk selene. Jeg var helt motstander og ville ikke, men samboer ville prøve. Har gått så fint, han bryr seg ikke om posen og snur seg ikke. Så for oss var nattpose med seler løsningen selvom jeg synes det var grusomt.

Her har hun ligget i pose i noen mnd allerede (uten seler), men hun klarer fint å snu seg for det. Jeg har virkelig ikke lyst til å spenne henne fast, men begynner å sekt som eneste valg. Fant henne på magen med ansiktet ned i morges igjen.

Jeg må legge frøkna i babynest i senga hvis ikke bare ruller hun over på magen, funker veldig bra med babynest, da sovner hun fortere også :happy::happy:

Jeg ville aldri brukt seler på mine barn, men nå har vi heller ikke hatt den problemstillingen. Lille her ligger seg på magen ila natten, men legger da hodet på siden. Ruller seg frem og tilbake flere ganger. Med første rullet vi håndklær under lakenet, da hun lå seg på magen med hodet rett ned.

Jeg ville aldri brukt seler på mine barn, men nå har vi heller ikke hatt den problemstillingen. Lille her ligger seg på magen ila natten, men legger da hodet på siden. Ruller seg frem og tilbake flere ganger. Med første rullet vi håndklær under lakenet, da hun lå seg på magen med hodet rett ned.
Jeg har prøvd håndklær, puter, babynest, pose uten seler og å lage sengen så smal at han egentlig ikke har plass til å snu seg, men han klarte det alikevel. Han ble helt ødelagt av det, for han klaget i søvne på magen til han våknet. Så med 10-15 oppvåkninger i løpet av natta ble han en annen gutt, bare gråt og sinna på dagtid. Så jeg måtte gi meg på seler, skal love deg det satt langt inne. Men han har jo ikke klaget en gang med de på! Og vi har fått tilbake den blide gutten vår som sover godt. Skulle ønske vi slapp, har allerede prøvd en natt uten for å se om det går, men var rett tilbake til mange oppvåkninger.

Jeg er visst helt motsatt av alle mødre :p Jeg er overlykkelig for at lille kan sove på magen, for nå sover han GODT! Pga refluks har han myyyye bedre kontroll på oppstøtene når han ligger på magen,og han sliter ikke med mye luft i magen på natten. Skal sies at han ligger veldig fint med hodet godt til siden da :)

Back
Topp