Snur seg i søvne...

lilleknøttet

Forelsket i forumet
Nå har Oskar begynt å snu seg i søvne. Han liker tydeligvis å ligge på magen. Men det liker ikke mamman[8|].... I håp om at han skal gi seg med det driver jeg og snur han. Men, neste gang jeg ser sover han på magen igjen. Nå har jeg lagt litt rundt han så han får mindre boltringsplass, så får jeg se hva han gjør. Mannen min mener det ikke er så farlig å ligge på magen, men jeg er redd for krybbedød...Hva mener dere?

Tror ikke du skal være så engstelig for det. Så lenge han er i stand til å snu seg selv så er han også sterk nok til å snu hodet slik at han får puste ordentlig.
Min datter på 5 år var typisk et magebarn. Helt fra vi var på sykehuset ville hun ikke sove annet enn på magen. Vi to delte seng de 3 første mnd og jeg våket stadig over henne for å se om hun pustet.... typisk nybakte mødre[;)] 
Hun klarte selv å flytte hodet fra den ene siden til den andre selv så lita som hun var.

Før skulle de kun ligge på magen, så på siden og nå på ryggen men jeg tror ikke vi skal engst oss for mye over dette.
Det viktigste er at alle får sove godt i løpet av natten. La barnet ditt sove slik han selv ønsker så får dere alle sammen en god nattesøvn.

hadde latt han ligge på magen jeg! her på hs sier de at så lenge de klarer å snu seg selv kan de bare ligge sånn.. [;)]

Takk for svar [:)] Nattesøvn er viktig, og nå sover jeg nok bedre....[;)]

Back
Topp