Snur du på krona?

Betaler alltid regninger først, men er veldig flink til å kose oss med det vi har "til overs"[:)]

ORIGINAL: Vesla85

ORIGINAL: honning84

finnes det ikke noen mellomting?[8|]

jeg bruker pengene fornuftig der de trengs og hvis jeg/vi føler vi har noe ekstra vi kan unne oss så gjør vi det[;)]

Sign!

Jeg sløser ikke, og jeg ser alltid etter det beste tilbudet.

ORIGINAL: Miss Fat

Snur IKKE på krona men handler på tilbud og sjekker aviser og butikker for gode tilbud.

Er nok en mellomting.

Er fornuftig økonomisk, men kjøper det jeg har lyst på, så er ikke akkurat slik jeg spinkler og sparer og snur på krona. Prøver å holde meg til Rema 1000 eller Kiwi når vi handler, annet enn når vi skal ha ferskvare/fisk og det har vi spart mye på, og tar storhandel en gang i uka, vi drikker ikke melk og spiser ikke brød, så da slipper vi suppleringshandling. Vi bor billig siden vi er bare to foreløpig, og kommer nok til å bo her en stund etter vi eventuelt får barn.

Sko, vesker og kjøkkenutstyr er nok mine svakheter :-P

jeg bruker pengene fornuftig der de trengs og hvis jeg/vi føler vi har noe ekstra vi kan unne oss så gjør vi det[;)]

bruker mye penger paa alt mulig rart [:)]

samme her.

er det tilbud så kjøper vi ofte inn litt ekstra, kommer jo litt på hva det er osv.
som nå så tar vi med oss bleier fra kiwi hver gang, siden tilbudet bare er ut året.

snur nok litt på krona når det kommer til klær og ting til meg selv. føler jeg står der å tenker: hmmm har jeg virkelig virkelig brukt for denne...osv.
nei, venter til den kommer på tilbud jeg...av og til vet jeg at det blir sånn.
jeg strør ikke om meg med penger, så er nok den som er mer fornuftig og sparer litt.
er ikke noe sko og veske dame så det er ofte jeg unner meg noe annet...da kan jeg gladelig si til samboern at jammen jeg kjøper ikke sko og vesker hver mnd hehe...en god handel uten dårlig samvittighet[8D]

Jeg snur definitivt IKKE på krona. Her i huset handler vi den maten vi vil ha på de butikkene vi vil uten å se på hva noe koster. Jeg aner helt ærlig ikke hva prisene på mat er, og all reklame kastes uten å bli lest.

Penger er ikke viktig, og vi har heldigvis nok til at vi klarer oss greit.

På den andre siden er vi ikke storforbrukere. Jeg er opptatt av miljøet, og jeg prøver derfor å ikke kjøpe flere ting eller klær enn det vi trenger. Jeg har tro på gjenbruk, loppemarkeder og den slags...

Det er derfor svært sjelden at jeg shopper noe som helst, egentlig. Så vi lever kanskje nokså nøkternt likevel.

Begge deler. Sløser mer enn jeg spinker[8D] Jeg har ikke god råd, men "tar meg" råd til noen nye klær, sminke, kos i helgene osv. Hadde jeg ikke gjort det, hadde jeg nok hatt ok råd[8D]

burde snudd mer på krona enn jeg gjør[&:]

Er jo en mellomting da [;)]jeg liker tilbud jeg, men kan også svi av en del tusen stadig på div ting liksom..men det er ikke på bekostning av andre regninger osv..vi har bare råd til det, enkelt og greit.

Nå spinker og sparer jeg men før jeg fikk barn brydde jeg meg ikke i det hele tatt..levde i sus og dus og kjøpte utenlandsturer på kredittkort..[&:] måtte tilslutt få mamma til å kausjonere på banklån og betale all gjelden min..huff godt den tiden er over

Mellomting her også!

Prøver å spare 1000 imnd, selv om jeg kanskje nærmer meg minus, så fører jeg ikke over igjen! Da lever vi p gubben![:)]
Men er ikke HVER mnd jeg kjøper mye unødvendig, er faktisk mest unødvendig på mat og godis! Men skal skjærpes inn nuh! [:)]

Nei vi lever godt.. [:D] Setter inn faste summer på regningskonton, og har en god del igjen til oss selv.. sløser ikke syntes jeg, men
kjøper det vi trenger.

Hær går d i rykk å napp [&:]
I fjord på denne tida sparte jeg 35 000, mens i år førler jeg at det alltid er minus på kontoen.

Men fra 1.Januar skal jeg ha kjøpestopp i 1 år :o) ...gleder meg til det! Skal ikke kjøpe noenting til meg selv, for jeg har allt jeg trenger å litt til! Minsten skal få allt han trenger, men ikke overflod. Så blir d arti å se hva som står på konton til Jul 2011[:D]

Vi bruker det vi har. Betaler ALLTID alle regninger før vi bruker noe som helst av lønna! Når vi har betalt alt vi skal den mnd, så ser vi hva vi har igjen, og planlegger hva vi ca. trenger i mat, og hva vi kan kose oss med utenom.

Om det er kjempe tilbud på mat, så hender det vi handler ekstra inn ja. Så har vi litt i frysen. Kjøper også en del billig brød/baker selv, for det sparer vi på. Samt mye billigprodukter som landlord, fisher price osv...som vi synst er like gode som "merke" varene. 

Klær til vesla kjøper vi ofte på salg. Som vinter klær. Det kjøper vi ofte etter jul, og kjøper da for neste sesong igjen. det sparer vi veldig mye på, og ser ingen grunn for å gå glipp av slike gode tilbud[:)]

Back
Topp