Snur du på krona?

BølleBella

Elsker forumet
Er du den typen som snur på krona, og skal ha mest mulig ut av den? Jakter du på gode supertilbud og hamstrer til den store gullmedaljen? Og spinker og sparer du?

Eller er du den som svir av lønna i det øyeblikket den tikker inn på kontoen, sløser litt på klær og sminke og tenker ikke så mye på strømregninga og maten som må handles inn? Og tenker du at det "ordner seg for snille jenter"?

finnes det ikke noen mellomting?[8|]

jeg bruker pengene fornuftig der de trengs og hvis jeg/vi føler vi har noe ekstra vi kan unne oss så gjør vi det[;)]

ORIGINAL: honning84

jeg bruker pengene fornuftig der de trengs og hvis jeg/vi føler vi har noe ekstra vi kan unne oss så gjør vi det[;)]

sign

Jeg sparer og prøver og være fornuftig ved lønn og slikt... Men noen ganger hvis jeg har penger, kan jeg unne meg noe jeg veldig har lyst på[;)]
Eller kjøpe noe til Ada, som jeg synes er fint[:D]
Men heldigvis har jeg en litt fornuftig samboer som forteller meg at penger ikke vokser på trær, og at det går an og la være og kjøpe noe med en gang pengene er kommet inn[;)]
Det er jeg gla for[:D]

Sign!

Så klart finnes det en mellomting [:D] Dere kan svare akkurat hvordan dere vil!
Jeg selv er midt i mellom. Kan kjøpe mye drit som mannen min blir oppgitt over, men jeg betaler alltid regninger først, og gir penger til han så jeg bidrar til felleskassa. Nå er vi såpass heldig at jeg faktisk kan sløse litt til tider. Og tenker sånn at jeg koser meg mens jeg har penger, for plutselig ligger jeg i grava. Og da er det ikke noe poeng i å ha flere hundre tusen på bok [8D]
Jeg kjenner mange eldre som er sånn. De sitter der og knuger på bankboka som inneholder over 1 mill. For man må jo spare!! Men hva skal de med penga når de ligger 6 fot under?

Heldigvis er mannen min enig med meg. Vi spanderer på oss litt av hvert hver mnd når vi har råd til det [:D]

er vel en mellomting. løper ikke å handler stæsj til meg selv hver gang det kommer lønn nei, men så blir ikke kontoen raket mellom hver lønn heller da. kjøper det vi trenger og bruker litt på hobbyene våre. blir mest på klær og nødvendigheter for Mia da..
skal ha en skikkelig handlerunde når jeg har kommet litt i form igjen etter fødselen nå, har nesten ikke noen klær igjen som ikke er gravidklær serru. (kvitta meg med dem da det meste var slitt, jeg fortjener nytt)
snur ikke på krona nei, men burde spart sinnsykt mye mer enn vi gjør da...[:'(]

Jeg snur ikke på krona, men jeg sløser heller ikke.

Deler av lønna. Legger av til leie, strøm og de 4 handleturene vi har i mnd pluss det vi sparer hver mnd.. Resten går til det vi har lyst på og litt sløsing.

Jeg er en mellomting. Jeg har fast sparing, men ser jeg at jeg har litt ekstra en mnd så betaler jeg ut neste mnd regninger osv så kjøper jeg heller noe stort når det blir nok. Neste mnd blir det nye sofa f.eks. Og i Juli kjøpte vi ny spisestue for de pengene som ble til overs.

Prøver å spare litt penger hver mnd.så skjelden jeg bruker mye penger liksom.
men det gjelder meg selv.
Ungene får alt de trenger,tenker ikke over pengene når det gjelder noe de skal ha,og så sparer jeg 1000 kr til dem hver i mnd.

Men det hender jeg hamstrer litt når det er tilbud altså,og vi handler en del i sverige.og vi har spart masse penger på det.

En mellom ting. Men sløser aldri. Sparer heller noen mnd og tar meg en shopping runde[:D] Gjerne med GODE tilbud[:D]

Er en mellomting....
Huslån, sparing og regninger går først....
Det som er igjen derimot, brenner litt i lomma....
Når vi får bedre plass, skal vi utnytte supertilbud og hamstre inn mat som holder lenge osv....
Nå har vi rett og slett ikke plass til det....

Ganske trang økonomi nå, med oppussing, barneutstyr og julegaver som skal kjøpes samtidig, men etter jul blir det bedre håper jeg.

ORIGINAL: rodstilk

Jeg snur ikke på krona, men jeg sløser heller ikke.

Nei, det slipper jeg heldigvis...Vi har det ganske godt...kjøper som regel det jeg vil...ikke av store dyre ting assa, det må spares til...

Jeg svir av mye av lønna når den kommer inn ja.... Men passer på at jeg alltid har råd til faste utgifter og andre regninger likevel da.... Jeg liker å shoppe, og tjener såpass greit at jeg kan shoppe litt hver måned. Men klarer aldri å spare....det er litt irriterende... Reiser ikke rundt for å få tak i den billigste kjøttdeigen liksom, men handler alltid mat på Rema.

Jeg er en mellomting. [:)]

Edit: Jeg har ikke kjøpt meg sminke eller klær på sikkert 3 år. Men jeg har en snill mamma som kjøper litt til meg innimellom. Pengene mine går i utgangspunktet på mat, drivstoff, regninger og ting til snuppa. Men når lønna først kommer er jo kjøleskap og matskap skrapa så da fyker det endel ut.

Back
Topp