snuing ved seteleie, erfaringer?

evighusbygger

Elsker forumet
sikkert blitt spurt om dette mange ganger før her inne, men tar sjansen igjen jeg! [:)]

jordmor sier huleboer'n sitter på rompa ennå, har gjort det siden ordinær ultralyd. Har blitt henvist til ultralyd av mini + måling av bekken nå på mandag og hvis hun fortsatt sitter så er det snakk om snuing av mini. Kjenner jeg blir stresset ved tanken av snuinga, hørt så mye forskjellig om det... burde/kan jeg nekte??

Så lurer på deres råd erfaringer med snuing fra seteleie?

Jeg valgte å ikke prøve snuing, men føde i seteleie.. Ei god venninne prøvde snuing, og alt gikk veldig fint..! Ungen snudde seg og blei værende.. [:D] Kom ut rett vei..

flott, takk for svar! flere? [:)]

Almyrida81: hvordan gikk fødselen din???

Jeg opplevde snuingsforsøk når jeg var 8 dager over termin... Ingen suksess for å si det sånn.. Kan jo hende det hadde gått om det hadde blitt gjort en del uker tidligere.. Ble oppdaget ved en tilfeldighet at babyen lå i sete... Vendingsforsøket var intenst og vondt, men fort unnagjort. To leger tok tak i babyen utenpå magen og forsøkte å "presse" han opp av bekkenet og rundt - klarte å få han i tverrleie men han "hoppet" tilbake hver gang og ville ikke snu seg helt rundt... Hadde gjort det igjen om jeg hadde fått tilbud om det tidligere i svangerskapet, vil svært gjerne føde vaginalt men får ikke føde i sete en gang til (endte med hasteks..)

Jeg hadde snuforsøk i uke 37, og det var virkelig ikke noe å grue seg for. Ikke varer det lenge heller, for hvis babyen ikke hjelper til med prosessen selv så tvinger de den ikke rundt. Var litt vanskelig å ikke stramme musklene når de drev og dyttet, men ikke vondt. De fikk ikke til å snu henne da, så det ble KS her pga trangt bekken.

Back
Topp