Snufs..

lnie

Forumet er livet
Jeg har så lyst til å flytte.
Og igår fant jeg hus da. Ikke dyrt, ikke langt vekk, ikke stort, ikke lite, akkurat stor nok hage, blablabla. Perfekt egentlig.

Og når jeg ser på hus, tenker jeg alltid på hva jeg ville gjort der: Her var det bare ÉN ting, og det var p bytte ut benkeplate. Fordi jeg ikke liker sånne, selv om de er fine. Uff... Skulle ønske vi kunne flyttet nå[&o]

ORIGINAL: Navigare jenta

jeg og vil flytte [&o] eie noe egent.......

Det skjønner jeg[&o]
Kjempedigg å eie, men jeg vil eie hus og ikke leilighet[8D]

Jeg får mer og mer avsmak på hus jeg faktisk! Og her eier vi leilighet [:-] Eller altså. Hadde vi hatt ubegrensede midler så er det klart at vi aller helst ville hatt hus! Men vi har jo ikke det.. Også er det så mye uforutsett med hus. Vi tenker rekkehus vi (eller, jeg tenker rekkehus, sambo tenker fortsatt hus). Jeg ser for meg at vi kjøper rekkehus i løpet av det neste halvåret ca, eller, bare før sommern neste år. Og så bor vi der noen år før vi kjøper tomt og setter opp et nytt hus. DA får vi det som vi vil, og vi vet at alt er nytt og i orden. Vi er ikke så veldig nevenyttige sånn egentlig, og innehar svært lite kunnskap om hus. Svigerfar er flink, noe sambo påpeker ofte, men det er jo ikke han som skal bo der vi flytter. Vi kan ikke ha svigerfar i skapet i tilfelle noe skjer heller.. Selv om han helt sikkert kan hjelpe oss masse!

Nei, det er ikke lett altså! Ut fra denne 50 kvm store leiligheten må vi snart uansett i alle fall. Lei av å ikke ha soverommet for meg selv. Altså, jeg kan godt dele det med sambo da, men trenger ikke å ha Lucas der inne lenger sånn egentlig.

ORIGINAL: Studinen88

Jeg får mer og mer avsmak på hus jeg faktisk! Og her eier vi leilighet [:-] Eller altså. Hadde vi hatt ubegrensede midler så er det klart at vi aller helst ville hatt hus! Men vi har jo ikke det.. Også er det så mye uforutsett med hus. Vi tenker rekkehus vi (eller, jeg tenker rekkehus, sambo tenker fortsatt hus). Jeg ser for meg at vi kjøper rekkehus i løpet av det neste halvåret ca, eller, bare før sommern neste år. Og så bor vi der noen år før vi kjøper tomt og setter opp et nytt hus. DA får vi det som vi vil, og vi vet at alt er nytt og i orden. Vi er ikke så veldig nevenyttige sånn egentlig, og innehar svært lite kunnskap om hus. Svigerfar er flink, noe sambo påpeker ofte, men det er jo ikke han som skal bo der vi flytter. Vi kan ikke ha svigerfar i skapet i tilfelle noe skjer heller.. Selv om han helt sikkert kan hjelpe oss masse!

Nei, det er ikke lett altså! Ut fra denne 50 kvm store leiligheten må vi snart uansett i alle fall. Lei av å ikke ha soverommet for meg selv. Altså, jeg kan godt dele det med sambo da, men trenger ikke å ha Lucas der inne lenger sånn egentlig.

Å, en stor tomt med et eget hus man har bestemt selv hvordan skal se ut.. *drømme*
Jeg tenker også på rekkehus. Tomannsbolig tilogmed. Men aller mest hus, akk, ja, hus. Bare en egen hage. Plante meg et plommetre kanskje.

Har dere ingen venner også, som kan hjelpe dere? Har en bror som er snekker og det merker jeg at faktisk er veldig greit! [8D]

Lett er det ikke nei. Jeg skal jo ikke klage på leiligheten, nyoppusset og kjempefin. Vi har også to soverom, så bare vi gidder åfikse ferdig rommet til Leon havner han der. Men hus.. Ja, hus.. [8D] Men må mest sannsynlig flytte til svigerfar sitt hus i minst et år. Vi skal få det / evt. billig, så vi tjener jo en del penger på det. Men blir ikke boende.. Er litt kjedelig å måtte ta med det i alle planene[8D]

skønner deg godt! når sambo kjøpte hus var det en lettelse[:D] sleppe å ver leieboer meir[:D] var so herli å få noe eget og bestemme selv med hage å alt[:D][:D] herli[:D]

Vi var så heldig å få kjøpt oss hus for 5 år siden [:D]
Er kjempeherlig!

Men fy så mye jobb.. Hagen som skal vedlikeholdes (1 mål er mye å veldikeholde [&o][8D]), blomsterbedd og gressklipping og maling av hus osv osv.. Og huset må pusses opp. Kjøpte ganske gammelt hus, og vi har ikke fått pusset opp halvparten engang. Ingen av oss er veldig handy-mennesker og det er kjempedyrt..

MEN det er nå herlig likevel da [:D] Skikkelig fornøyd med plassering i forhold til barnehage, skole, butikker, nabolaget og alt..

Back
Topp