snuf..

litennr3

Elsker forumet
då har ja sett en dansk film på canal plus, Etter brulluppet.. grina massa.. min sambo satt bara å log av mig.. de va inte snällt.. =(

har en fråga här, lucas oldemor sier att man ikke får lov å kila små barn, för de kan börja stamma.. Nån som vet om de stämmer? e ju så frestande när dem tycker att de är så göy, lucas ler så han håller på å knäcka sammen..

har selv hørt det samme og eldstemann hakker litt på ordene av og til... kan være det kommer av all kitlinga da han var liten... [&:] hs har ikke kommentert det, han hakker bare litt når han blir ivrig og skal fortelle masse på kort tid....

Det er bare en myte at barn begynner å stamme hvis dem blir kilt. Stamming er derimot arvelig.

Men selvfølgelig er det ikke noe behagelig å bli kilt for mye eller for lenge. Selv om babyen ler så er det ikke sikkert det er noe gøy for det. Bare tenk selv, hvis du blir kilt for mye. Du ler, men det er egentlig vondt. Jeg har dette i tankene når jeg kiler barna mine, og kiler dem derfor ikke så lenge av gangen. Nå høres det ut som jeg ikke gjør noe annet enn å kile dem da, men dere skjønner hva jeg mener. [;)]

Stamming er ikke alltid arvelig. Stamming kan ha både medfødte, organiske, psykiske og sosiale faktorer, i tillegg til at det kan være arvelig.

ORIGINAL: N!K!TA

Stamming er ikke alltid arvelig. Stamming kan ha både medfødte, organiske, psykiske og sosiale faktorer, i tillegg til at det kan være arvelig.

Uansett er det med kiling og stamming en myte

ORIGINAL: Frøydis26

ORIGINAL: N!K!TA

Uansett er det med kiling og stamming en myte

Ja, jeg har aldri hørt at man kan begynne å stamme av å bli kilt [:)] 

ORIGINAL: Frøydis26

Det er bare en myte at barn begynner å stamme hvis dem blir kilt. Stamming er derimot arvelig.

Men selvfølgelig er det ikke noe behagelig å bli kilt for mye eller for lenge. Selv om babyen ler så er det ikke sikkert det er noe gøy for det. Bare tenk selv, hvis du blir kilt for mye. Du ler, men det er egentlig vondt. Jeg har dette i tankene når jeg kiler barna mine, og kiler dem derfor ikke så lenge av gangen. Nå høres det ut som jeg ikke gjør noe annet enn å kile dem da, men dere skjønner hva jeg mener. [;)]

de va gott å höra...

Har eg aldri hørt før.

Eg kiler Tobias litt av og til, så søtt når han begynne å le etter å ha vert pisse sur[:D] Kan liksom ikkje tru at det kan skade om ein ikkje tar heilt av i kilinga da. Kor er grensa da? Korti kan ein begynne å kile uten at det skadelig??[8|] 

Back
Topp