Snudd seg??

frøkenmor

Betatt av forumet
Er det noen andre som har snudd seg her? Snuppa våres snudd seg i uke 28 og ligger nå med hode ned..
Jordmora er litt bekymra for at hun kanskje kommer snart ettersom hun snudde seg så tidlig og at jeg har "rier" om natta....
(Hard mage og JÆ..... vondt i ryggen) Merklig nok er jeg rolig som bare det... Hun kommer når hun er klar tenker jeg...

Men dette var i uke 28. og jordmora meiner at det er "rier" jeg har om natta så jeg fikk beskjed om og være litt obs og ikke sove alene lengre...

vi er jo alle forskjellige uansett... nettopp det som er så farlig med forum som dette fordi noe som gjelder for deg, ikke gjelder for meg! Mange som tar alt for god fisk!

Jeg er plaget av mye kynnere selv, at magen blir hard og strammer seg, både dag og natt. Er sykemeldt pga dette. Min faste jm (var hos en vikar i dag) sier at man skal ta det alvorlig og slappe av. Prøver men er ikke like flink hele tiden... [8|] Er så vant til å jobbe fullt med overtid kvelder og helger, og styre rundt med venner/familie, hobbyer, trening pluss at jeg liker et rent hjem og god hjemmelaget mat så er ikke flink til å sitte stille. Sitter mer stille nå enn før ihvertfall (har jo bv) [;)]

jeg vet ikke når lillebaby har snudd seg! min faste jm har ikke sagt noe om hvordan hun ligger til meg. Første gang noen sjekker det i dag!

Jeg tar alt hun jordmora sier til meg med et stor klype salt for det virker som hun og legen min har en liten krangel på gang, så alt jeg sier legen har sakt til meg sier jordmoa nei, nei til....Er jo bare og vente og se det... [;)] 

Jenta mi har snudd seg i uke 25. Før det har hun ligget i tverrleie. Jeg går til ekstrakontroller på Ullevål og legen mente at det var bra at hun gjorde det.

Var hos legen forrige mandag, og da mente han at min har lagt seg med hodet ned (var da 28+1). Forrige kontroll før det kunne ikke jordmor kjenne hvordan h*n lå, men jeg var jo på ul på riksen her, og da fikk jeg bekreftet min "mistanke" om at hodet var oppover...

Legen sa ingenting om at det var tidlig eller noe... og jeg tenker at den fremdeles kan snu seg opp og ned igjen en stund til før den fester seg...

De fleste snur seg faktisk litt tidlig.. Altså på denne tiden.. Det fikk jeg iallefall beskjed om.. Og i allefall på førstefødende.. Er ikke unormalt om de ligger med hodet ned nå..
Jordmor har enda ikke sjekka leiet hos meg, men rekner med ho gjør det neste gang egentlig.. [:)]

min la seg med hodet ned i uke 26..  og har ligget den veien hele tiden.. han har vist funnet seg til rette med den veien[:D]

min finner jeg vel ut i dag hvordan hun ligger[:)]
men er det ikke sånn at di kan like fort snu seg tilbake igjen?
jeg hadde snudd meg når jeg var i mammas mage, men jeg snudde meg tilbake rett før hun skulle føde, for hode hadde ikke festa seg...[8|]

*håperikkedeterarvelig*

Eg trur ikkj min har snudd seg...hadde verfall ikkje de for 3 veker sidan..å eg kjenner ein arm inn under ribbeinet mange gonger iløp av ein dag...., men eg får håpe den snur seg...noko setefødsel er ikkje noko ønske

Min driver og bytter litt på om h*n ligger opp eller ned; på de siste to kontrollene har babyen ligget med hodet ned, men jeg kjenner også at hodet ligger opp og noen ganger når jeg har kynnere kan jeg se tydelig hvordan babyen ligger. Det er forbasket vondt når sniken ligger på tvers og strekker seg ut som en laban seigmann...[&:] Får også av og til en sånn merkelig følelse av karusell i magen; jeg tror det er da babyen snur seg rundt. Jeg var på innvendig ultralyd da jeg var på legevakten for en måned siden, og allerede da lå babyen med hodet ned. Se til å bestemme deg snart, da! [:D]

Når jeg var på 3D i uke 28 så lå hun med hodet nede på venstre side å beine opp mot höyre side..
Men de siste dagene nå har det kjents som om hun har flyttet seg meire mot mitten da.. Trykker så sinnsykt (inimellom) ned mot skambeinet og oppover mot ribbeina.. Föles som noen vil ut.. [;)]
Var en vennine som sa til meg at hun syntes magen hadde sunket ned litt sen sist hun så meg [:-]

var hos jordmor i dag og da hadde han snudd seg..
tror det er noen uker siden faktisk, for har merka at sparkene kommer oppover nå

Min lille gutt eller jente, hvem vet [;)] Har også snudd seg. Var på ultralyd i går. [:)]

Jenta mi har ligget med hode opp hele tiden. Har ikke vist antydninger til å ville snu seg!
Men jordmora mi sa at de har plass til å snu seg helt til uke 37, så det er ingen fare ennå!!

Back
Topp