snudd helt om!

Lykkeligfargeklatt

<3 lillegutt i magen
Aprilbarna`15
Lille her har alltid sovet godt om nattan, men di siste tre dagene har han vært urolig på.både dag og natt.. ingenting virker bra nok og han spiser ofte! har ikke helt tellingen men blir fort nesten en gang i timen..
inatt nektet han å sove i senga, så da lå han oppå pute mellom meg å sambo der han har spist omtrent nattan gjennom.. (har ikke pakka bort puppen)
han har tidligere vært flink til å kunne finne søvnen delvis selv men det går ikke nå.. smokken vil han heller ikke ha mere og vil bare sove oppå oss - ikke i bilen heller :o

Noen tips? kan det være jeg har for lite næringsrik melk? (han går ikke opp sånn kjememye)
evt noen som har vært borti noe ala det samme? han er 11uker..

Nå ammer ikke jeg. Men når lille her var 11 uker så ble han og mye mer urolig i forhold til søvn. Trengte hjelp til å sovne og tok over 1 time hver kveld. Ukene før kunne jeg bare legge han i sengen når han var trøtt og så sovnet han selv innen par min. Nå er han 13 uker og er nesten tilbake til normalen. Har en liten gråte økt før han sovner på dagtid og på kveldens legging. Men går fortere over nå og sovner etterpå når jeg har klart å roe han ned fra gråtingen. Han har og i samme periode krevd oftere mat

De har et slikt utviklingssprang mellom uke 11-12, Google det hvis du ikke vet hva det er. Da blir du garantert lettet :-)

Jeg tror du skal slappe litt av. :) Det er nok ikke noe "galt med deg". ;) kan godt være økedøgn.

Mi hadde nettopp to netter på rad med øking. Fikk ikke mye søvn og følte ho ville ha pupp hver time. Tror også at ho spiste oftere på dagen, men legger ikke like mye merke til det som på natta.

var noe utvikling vil jeg tro, for han har startet med en fast laang dupp (3-4t) på dagtid til ca samme tid.. det har han ikke hatt før ;) spørs hvkrdan nettene blir nå da.. til nå (før dette overnevnte startet) sov han i 5-9t hver natt.. nå etter dette er det max 4t sammenhengende..
han er 11uker.. kan det være søvn mønsteret som stabiliserer seg?

grunnen for at jeg har tenkt tanken på at det kan være noe med melka er rett og slett at vekta har mer eller mindre stoppet opp - øker veldig lite :/ (veier han vel ca 1gang i mnd - på kontroll)

Husker fra storebror så endret søvnmønsteret seg ofte.

Hvis du er usikker på om babyen får nok melk kan du dra på helsestasjonen og veie en gang i uka de neste ukene.

Husker fra storebror så endret søvnmønsteret seg ofte.

Hvis du er usikker på om babyen får nok melk kan du dra på helsestasjonen og veie en gang i uka de neste ukene.

har vært stabilt sovemønster fram til nå.. og nå har duppen vært på samme tidspunk også.. han blir skikkelig grinete om han ikke sovner i rett tid :)

tenkte jeg skulle ivei å veie han men helsestasjonen er stengt pga ferie..

har vært stabilt sovemønster fram til nå.. og nå har duppen vært på samme tidspunk også.. han blir skikkelig grinete om han ikke sovner i rett tid :)

tenkte jeg skulle ivei å veie han men helsestasjonen er stengt pga ferie..

Du får se om det blir noen "rutine" med nye søvnrutiner de neste dagene.

Har du vekt hjemme?
Gå på vekta først med ungen, så uten etterpå. Så får du en indikasjon iallfall.

Du får se om det blir noen "rutine" med nye søvnrutiner de neste dagene.

Har du vekt hjemme?
Gå på vekta først med ungen, så uten etterpå. Så får du en indikasjon iallfall.

ja jeg er igrunn spent på hvordan dette itvikler seg :) hadde vært godt om det blir fast da han tidligere ikke sover mye.. men nå di siste tjaa..4dagene har duppen vært på mellom 2-4t :) og lagt seg til samme tid på kvelden.. -men sover da desverre ikke til mårran mer..

nei jeg har ikke vekt hjemme.. har brukt svigers sin så vet han har gått opp litt.. - fra 4880 -> 5.2 med klær på 3uker.. det er ikke store greiene.. (så vil egentlig tro han veier nærmere 5kg

ja jeg er igrunn spent på hvordan dette itvikler seg :) hadde vært godt om det blir fast da han tidligere ikke sover mye.. men nå di siste tjaa..4dagene har duppen vært på mellom 2-4t :) og lagt seg til samme tid på kvelden.. -men sover da desverre ikke til mårran mer..

nei jeg har ikke vekt hjemme.. har brukt svigers sin så vet han har gått opp litt.. - fra 4880 -> 5.2 med klær på 3uker.. det er ikke store greiene.. (så vil egentlig tro han veier nærmere 5kg

Det har blitt slik her også nå, har en dupp på 3 timer på formiddagen, men står nå opp altfor tidlig! I dag ville han starte dagen 0530 :-o Det er jeg ikke helt enig i, da jeg sover så dårlig om nettene. Nå skal det sies at han hadde bæsjet uten at jeg hadde fått det med meg, og at det kanskje var derfor han ikke ville sove mer i dag. Håper det stabiliserer seg igjen :-)

Back
Topp