Snu seg

Min begynte såvidt ved uke 6-7.. oftere nå i uke 8 og mer kontrollert.. veldig stor variasjon er normalt..

Min snur seg heller ikke. 9 uker. Ser hun prøver når hun ligger på magen, men får det ikke til, så hun blir veldig frustrert :p

Min snur seg heller ikke. 9 uker. Ser hun prøver når hun ligger på magen, men får det ikke til, så hun blir veldig frustrert :p

her har han begynt å knekt koden :) snudde seg mange ganger igår, uavhengi hvirdan armene lå.. han ble litt frustrert meen! ;)
5uker igår..

Snur seg fra mage til rygg etter fem uker? :wideyed: Jeg googlet det, og mange steder står det at det er vanlig å snu fra mage til rygg før rundt fire måneder?! Min på snart sju uker er langt fra å snu seg fra mage til rygg, hvert fall. Armene hans er i veien. Kan ikke skjønne at det er så store variasjoner. Men han kan snu seg fra rygg til side, da.

Last edited:
Snur seg fra mage til rygg etter fem uker? :wideyed: Jeg googlet det, og mange steder står det at det er vanlig å snu fra mage til rygg før rundt fire måneder?! Min på snart sju uker er langt fra å snu seg fra mage til rygg, hvert fall. Armene hans er i veien. Kan ikke skjønne at det er så store variasjoner. Men han kan snu seg fra rygg til side, da.

mye mulig det bare er tilfeldigheter for i dag ble han bare sur og fikk ikke til ;)
men igår selv om armene var strak ut snudde han seg flere ganger, så vet ikke jeg altså :s

Mi har veltet fra mage til rygg mange ganger, men jeg vil ikke kalle det å snu seg da det ser ganske tilfeldig ut. :)

Det er vel fra rygg til mage som kommer senere og krever litt bedre motorikk.. ;)

Det er jo ganske lett å tippe over når man ligger på magen, spes hvis de er litt skjeve i kroppen :)

Det er vel fra rygg til mage som kommer senere og krever litt bedre motorikk.. ;)

Det er jo ganske lett å tippe over når man ligger på magen, spes hvis de er litt skjeve i kroppen :)

det jeg også tror, at fra rygg til mage er værre .. men veit ikke altså ;)
her så bruker han beina til å komme seg på siden for så å sparke litt til å havner på rygg.. det samme gjør han når han ligger oppå magen min(da ligger jeg ofte helt flatt på senga med han midt på magen)han bruker beina å tar på en måte går bortover magen for å velte seg over til ryggen! det skjer hele tiden så er nok bevisst fra hans for å ikke ligge på magen.. men npr det skjer på leikematta kan det kanskje ha vært tilfeldigheter

Jeg vet at når babyene er veldig småe så er det en refleks som gjør at de snur seg fra mage til rygg. Den vil gå bort og den bevisste snuing vil komme senere:)

Vesla vår snur seg begge veier. Fra rygg til mage også. Hun aker seg rundt også. Veldig aktiv!
Hun er straks 8 uker.
Legen på helsestasjonen sa at hun var veldig moden motorisk,så det blir spennende og følge med denne raketten etterhvert tenker jeg :p
Storesøter er en veldig forsiktig type så det kan bli en ny erfaring..

Back
Topp